خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه درزنجان:

امام حق حیات معنوی و سیاسی بر ملت ایران دارد

نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: امام حق حیات معنوی و سیاسی به گردن ملت ایران دارد و چرا که انقلاب ایشان، اسلام را قدرت بخشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت اله علی خاتمی، امروز دوشنبه (28 اردیبهشت) در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان اظهار کرد: سه رویداد بزرگ در نیمه ماه شعبان کنار هم قرار گرفته است.

آیت اله  خاتمی،  با اشاره به قیام 15 خرداد به عنوان نقطه عطف انقلاب افزود: 14 خرداد سالروز ارتحال امام راحل و مصیب فقدان آن حضرت و 13 خرداد نیز به عنوان نیمه شعبان و عید بزرگ مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان به رسالت متولیان در اجرای برنامه‌های جشن شعبانیه به عنوان شعائر دینی اشاره کرد و افزود: برگزاری گفتمان‌های مهدویت، آشنایی جوانان با فلسفه انتظار و وظایف منتظران مهم است که هر سال در مساجد و اماکن متبرکه برگزار می‌شود که باید اهتمام بیشتری به آن شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب مسلمانان در گوشه و کنار جهان آنطور که باید و شاید قدرت حضور نداشتند، یادآور شد: پس از ظهور انقلاب اسلامی به عنوان تنها قدرت بشریت در مقابل ظلم و ستم، امید فوق العاده‌ای در بشر ایجاد کرد.

آیت اله خاتمی،  از اسلام به عنوان قدرت معنوی برتر یاد کرد و افزود: مسلمانان امروز از اسلام به خود غرور می کنند.

به گفته امام جمعه زنجان، امام راحل با این انقلاب قدرت اسلام را برای اداره جهانی مطرح کردند که هدف حکومت جهانی از این  بستر عملی خواهد بود.

وی به یک میلیارد و 600 مسلمان در جهان اشاره کرد و گفت: با همه توطئه‌های دشمنان برعلیه اسلام همچنان تنها تفکر نجات بخش اسلام است و اگر اسلام قدرت نبود دشمن بر ضد بیداری اسلامی سرمایه‌گذاری نمی‌کرد.

امام جمعه زنجان اظهار کرد: ادای احترام به امام و معرفی درست انقلاب امید مردم برای آینده بهتر تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما میراث‌دار انقلاب امام هستیم، تصریح کرد: به فرموده رهبری ما میراث امام را پاس خواهیم داشت چرا که راه ما راه امام و عظمت انقلاب با نام امام راحل گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان به رسالت نهادهای فرهنگی در معرفی اندیشه‌های امام به نسل جوان اشاره کرد و ادامه داد: نسل جوان و نوجوان امام و شرایط آن روزها، دکترین سیاسی ایشان، رفتار سیاسی امام به عنوان مجتهد جامع الشرایط به عنوان نمونه عدالت اسلامی را ندیده و درک نکرده‌اند که باید تبین شود.

وی موفقیت‌های رهبری را مرهون اندیشه امام راحل عنوان کرد و یادآور شد: روحانیون در مساجد به گونه‌ای تبلغ کنند که رنگ مردمی برنامه‌های 14 و 15 خرداد ونیمه شعبان همچون سنوات گذشته پررنگ باشد.

کد خبر : ۲۷۷۸۱۸