خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد

افزایش 3 میلیارد دلاری بودجه تحقیقات کشور

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با اعلام اینکه دولت مصمم به رفع موانع اجرایی بخش پژوهش است، از افزایش ۳ میلیارد دلاری بودجه تحقیقات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز در جمع خبرنگاران، گفت: امسال ۹۰ هزار میلیارد ریال به بخش پژوهش و تحقیقات کشور اختصاص یافته که این میزان ۳۴درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

نوبخت در ادامه با اشاره به محقق نشدن قسمت‌هایی از برنامه پنجم توسعه کشور خاطرنشان کرد: با بررسی و رصد میزان تحقق نیافتگی برنامه پنجم توسعه، برنامه ششم را در نظر داریم متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای کشور تدوین کنیم.

وی، با بیان اینکه یک هزار و۱۴۰ حکم و ۲۳۵ ماده واحده برای برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که هنوز تعدادی از آیین نامه‌های اجرایی آن تدوین نشده است، گفت: در راستای آسیب‌شناسی و اجرای دقیق برنامه پنجم توسعه به دنبال آن هستیم تا به منظور بازنگری دقیق طرح‌های مختلف کشور، بسیاری از این طرح‌ها را متوقف و از انجام طرح‌های موازی و همسان خودداری شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با بیان اینکه درسال ۹۳ شاهد رشد چهار درصدی اقتصادی کشور بودیم و تا رشد ۸ درصد هنوز فاصله داریم، یادآور شد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح اشتغال کشور، نیازمند جهت‌گیری عالمانه و هدفمند در برنامه ششم توسعه است.

کد خبر : ۲۷۷۹۵۶