خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان خبرداد:

پرداخت یارانه‌ها از محل وصولی‌های برق

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اکنون بخش عمده‌ای از یارانه‌ها از محل وصولی‌های برق که از مشترکان دریافت می‌گردد، به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " محمود جانقربان " امروز دوشنبه در نشستی با استاندار و مسوولان شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان افزود: در سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان از محل وصولی‌های برق مشترکان در صنعت برق برای یارانه‌ها پرداخت شد.

وی با بیان اینکه صنعت برق بدلیل پرداخت یارانه‌ها بامشکلات گسترده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از پیمانکاران صنعت برق به همین دلیل دچار ورشکستگی شده و صورت وضعیت بسیاری از آنان نیز پرداخت نشده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مطالبات بسیاری از پیمانکاران پرداخت نشده و اکنون نیز دچار مشکلات گسترده‌ای در حوزه صنعت برق هستیم.

جان قربان، با تاکید براینکه برای تامین یارانه یارانه‌بگیران مجبور هستیم برق مشترکان را قطع کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون برق برخی از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی قطع کرده و یا قطع می‌کنیم.

وی افزود: برق منطقه‌ای خوزستان فاقد فضای مناسب اداری است و متاسفانه برای اتمام پروژه‌های صنعت برق و پرداخت هزینه‌های جاری نیز می‌بایست وصولی‌ها را به نحو مطلوبی افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ، تعداد پست‌های مورد نیاز فوق توزیع در این استان را هشت پست عنوان و یادآور شد: بااحداث این پست‌ها ، شاهد پایداری برق در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

" داود راهزادی " گفت: کهگیلویه و بویراحمد بدلیل پراکندگی بسیاری از روستاها نیازمند احداث پست‌های فوق توزیع برای ایجاد برق مطمئن است که در این راستا نیازمند حمایت مستمر برق منطقه‌ای خوزستان هستیم.

وی افزود: مناطقی مانند دیشموک و قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه دارای شبکه‌هایی بطول 600 کیلومتر است که متاسفانه هم اکنون با مشکلاتی از قبیل نوسانات و ناپایداری مواجه است.

 

 

کد خبر : ۲۷۷۹۵۷