خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در جمع اصلاح طلبان مشهدی؛

برخی می‌خواهند عمر دولت ۴ ساله تمام شود

عضو ارشد حزب اعتماد ملی گفت: دولتی که به پشتوانه اصلاحات رای آورده است، باید به آزادی‌های اجتماعی و فعالیت آزادانه سیاسی متعهد باشد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا، شب گذشته در همایشی به مناسبت ۲ خرداد، در ساختمان بنیاد ملی ایرانیان خراسان رضوی، افزود: دولت تدبیر و امید نباید اجازه لغو سخنرانی‌ها را بدهد و در قانون جمهوری اسلامی مشت لگد خوردن یک نماینده مجلس هیچ توجیهی ندارد و در دولتی که با پشتوانه اصلاحات و شعار اصلاحاتی به رو کار آمده است نباید از این اتفاقات رخ دهد.

منتجب نیا، خاطرنشان کرد: عده‌ای تازه به دوران رسیده که در انقلاب و دفاع مقدس پشت جبهه حضور داشتند به دلیل در اختیار گرفتن تریبون مدام تفکر مردم را می‌کوبند و بر خلاف آزادی‌های اجتماعی و حقوق ملت منطبق با قانون اساسی سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بر مبنای فانون اساسی می‌تواند فضای آزادی مردم را فراهم کند و برای آزادی‌های سیاسی و فعالیت‌های انتخاباتی تلاش کنند.

منتجب نیا، اظهار کرد: امروزه کسانی که در حماسه‌های انقلاب و نظام حضور نداشتند از اصلاحات تصویری ضد انقلاب برای مردم ساخته‌اند و جریان اصول‌گرا را خط شکن و انقلابی و پیرو ولایت نمایش می‌دهند.

مجتنب نیا با بیان اینکه اصولگرایان منطقی و غیر افراطی هم دل خوشی از روحانی ندارند، اظهار کرد: همیشه در ایام انتخابات و نزدیک انتخابات در کشور ما و تمام کشور‌های دنیا فضا برای انجام فعالیت‌های سیاسی باز می‌شد اما هنوز که در ابتدای سال قرار داریم ما شاهد آن هستیم که هر روز فضا بسته‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم به سمت اصلاحات گرایش دارند و سایر جریان‌ها باید باید با آرای مردم احترام بگذرند اما متاسفانه برخی افراد سعی دارند دولت را ناکارآمد نشان دهند تا بیشتر از ۴ سال عمر نکند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: با گذشت کمتر از دوسال از عمر دولت شواهد نشان می‌دهد برخی در تلاشند که دولت را ناکارآمد نشان دهند و می‌خواهند عمر دولت ۴ ساله تمام شود تا بتوانند کاندیدای خود را به قدرت باز گردانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره ارتباط اصلاحات و اعتدال گفت: اعتدال‌گرایی جریان خاص نیست بلکه شیوه برخورد و تاکتیک است و یکی از مشخصه‌های اصلاح طلبی بر خلاف افراطی‌گری اعتدال گرایی است و در عین حال اعتدال هیچ تشکیلات و حزب سازمان یافته‌ای ندارد و توسط اصلاحات حمایت می‌شود.

کد خبر : ۲۷۹۰۸۱