خبرگزاری کار ایران

تسریع در ساخت ساختمان فیزیوتراپی معلولان

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۳۸۹

رییس انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران، گفت: شورای شهر ساری در در روند ساخت ساختمان فیزیوتراپی معلولان مشارکت و این موضوع را سرعت بخشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، بنیامین محسنی رییس انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران عصر روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری  تعداد معلولان ضایعه نخاعی تحت پوشش انجمن را در مارندران 700 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در مرکز استان نیز 140 نفر ضایعات نخاعی تحت پوشش این انجمن قرار دارند.
 
وی افزود: از این تعداد 57 درصد متاهل، 39 درصد مجرد و4 درصد آن نیز به دلایل مشکلات خانوادگی متارکه کردند.
 
رییس انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران میزان معلولیت گردنی را 18 درصد، معلولیت سینه ای را 24 درصد و معلولیت کمری را 58 درصد اعلام کرد.
 
محسنی در ادامه با بیان اینکه8  درصد معلولان شاغل، 68 درصد بیکار، 18 درصد مستمری بگیر و مابقی تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت:بیشتر معلولین 46 درصد به بالا به دلیل سقوط از ارتفاع بوده است.
 
رییس انجمن ضایعه نخاعی مازندران همچنین میزان معلولان تحصیلکرده مقطع کارشناسی ارشد به بالا را 4درصد، کارشناسی 9درصد و بی سواد 20 درصد اعلام کرد.
 
محسنی در ادامه به مشکلات معلولان در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: معلول ضایعه نخاعی بیشترین مشکل را دربین معلولان دارد و اگر مشکل آن ها حل شود به نفع معلولان دیگر هم خواهد بود.
 
وی درمان و پیشگیری معلولیت را از دغدغه های مهم این انجمن دانست و اظهار داشت: معلول ضایعه نخاعی بعد از حدود دوسال به دلیل خشکی مفصل و تغییر شکل اعضا نیاز به انجام فیزیوتراپی پیدا می کند.
 
محسنی با اشاره به هزینه هنگفت در بخش فیزیوتراپی و ایجاد راهکارمناسب برای حل این مشکل عنوان داشت: برای اینکه هزینه برای افراد معلول بصورت رایگان انجام گیرد با مطرح کردن این طرح با سفیر ژاپن که سابقه کمک به تشکل های مردم نهاد  را داردمبلغ 90 هزار یورو جهت خرید تجهیزات فیزیوتراپی دریافت کردیم.
 
وی در ادامه افزود : با بستن قرداد یک ساله با سفیر ژاپن تعدادی از تجهیزات مربوط به این بخش را خریداری کردیم وبا تمهیدات اتخاذ شده ورزشگاه مرحوم بهروش برای ساخت ساختمان فیزیوتراپی در نظر گرفته شد اما روند ساخت و ساز آن به کندی صورت می گیرد.
 
محسنی در ادامه از اعضای شورای شهر تقاضا نمود تا تسریع روند ساخت این ساختمان به مرکز کمک کنند تا از خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای درمان معلولان استفاده شود.
 
رییس انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران با اشاره به اینکه برای  ارائه خدمات درمانی به معلولان نیاز به منابع مالی است از شورا و شهرداری ساری تقاضای همکاری و تعامل در این زمینه را خواستار شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز