خبرگزاری کار ایران

اردیبهشت امسال؛

٩٨٠هزارو ۶٠٨ تن میعانات گازی از پارس جنوبی صادر شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: اردیبهشت امسال ٩٨٠ هزارو ۶٠٨ تن میعانات گازی به ارزش ۵۶۵ میلیون و٢٧١ هزار و٨٣٩ دلار از گمرک این منطقه صادر شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مهدی یوسفی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ١١٨ درصد و از حیث ارزش ٣٧ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین دراین مدت یک میلیون و ٩١ هزار و۵٩٠ تن کالا به ارزش ٨١٧ میلیون و ٧۵۶ هزارو ٢٣٠ دلار کالای غیرنفتی از گمرک این منطقه به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ٢۶ درصد و از لحاظ وزن ۴۴ درصد رشد داشت.

وی یادآورشد: در اردیبهشت امسال درمجموع دو میلیون و٧٢ هزار و ١٩٨ تن کالا با انضمام می‌عانات گازی به ارزش یک میلیارد و ٣٨٣ میلیون و ٢٨ هزار و ۶٩ دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ وزن ٧٢ درصد و از نظر ارزش ٢٩ درصد افزایش نشان می‌دهد.

یوسفی اضافه کرد:: ارزش کالاهای صادر شده در اردیبهشت از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج از کشور در مقایسه با فروردین سال جاری از رشد ١٢ درصدی برخوردار است که این امر نوید روزهای درخشان در صنعت نفت است.

کد خبر : ۲۷۹۴۰۷