خبرگزاری کار ایران

به علت کاهش نزولات جوی در سال جاری؛

تولید جو در کرمانشاه به کمتر از 135 هزار تن می رسد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: به علت کاهش مشهود نزولات جوی، میزان تولید جو، امسال در استان کمتر از ۱۳۵ هزار تن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی‌فر، ظهر امروز، ‌ در نشست بورس کشاورزی که در مجتمع بعثت این شهر برگزار شد، افزود: امسال برای اولین بار در کشور، عرضه جو در بورس، با قیمت تضمینی در کرمانشاه و به صورت پایلوت در این استان انجام می‌شود.

پرویزی‌فر، تاکید کرد: این طرح همچنین، در استان خوزستان در حوزه عرضه محصول کشاورزی ذرت انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: این طرح می‌تواند، مشکل فروش محصولات کشاورزی کشاورزان که به عنوان دغدغه اصلی این قشر محسوب می‌شود، را تا حدودی برطرف کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: تمام زیرساخت‌ها و کارهای مورد نیاز در عملیاتی کردن این طرح و امکان عرضه محصولات کشاورزی در بورس انجام گرفته است و این طرح می‌تواند نقش بزرگی در ایجاد قیمت تضمینی برای محصولات کشاورزی داشته باشد.

پرویزی‌فر، خاطرنشان کرد: فروش محصولات کشاورزی در بورس می‌تواند، از یک طرف باعث حذف واسطه‌ها و از سوی دیگر، باعث فروش محصولات کشاورزی با بالا‌ترین قیمت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، با اشاره به اینکه میزان تولید جو امسال در استان کمتر از ۱۳۵ هزار تن خواهد بود، افزود: در سال گذشته که میزان بارندگی نرمال بود محصول تولیدی جو در کرمانشاه بیشتر از ۳۰۰ هزار تن بود.

کد خبر : ۲۷۹۸۴۴