خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قم در گفت وگو با ایلنا:

در انتصاب شهردار قم به نقش قانونی وزیر کشور توجه نشد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۸۶۹

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در انتصاب شهردار قم به نقش قانونی وزیر کشور توجه نشد، گفت:در قانون صراحت دارد که انتصاب شهرداران در کلانشهر‌ها صرفا با وزیر کشور است، که شهر قم را هم باید آقای وزیر حکم می‌داد.

«محسن عابدینی‌پور» عضو شورای اسلامی شهر قم، در گفت‌و‌گوی کوتاهی با خبرگزاری ایلنا، در خصوص اقدام شورای اسلامی شهر قم در انتصاب «حسین باقری» به سمت شهردار قم و پس از آن مخالفت‌های فرماندار قم و وزیر کشور با این اقدام شورای شهر قم، پاسخ داد. 

*نظر شما در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص انتصاب آقای «حسین باقری» به سمت شهردار قم از سوی رئیس شورای اسلامی شهر قم و پس از آن اظهارات فرماندار قم و وزیر کشور در خصوص غیرقانونی بودن این انتصاب توسط شورای اسلامی شهر قم، چیست؟ 

در مورد آقای باقری ابتدا باید بگویم که، یکی از کسانی که به شهردار شدن ایشان رأی داد خود بنده بودم؛ چون فکر می‌کردم ایشان عمری طولانی را در کارهای مدیریتی و دولتی سپری کرده و می‌تواند برای شهر قم، مفید و مؤثر واقع باشد؛ البته این بحثی که بنده مطرح می‌کنم، بین سه گزینه نهایی و موجود بود. یعنی بین سه گزینه نهایی و موجود، ایشان نسبت به دیگران بر‌تر بود و به همین دلیل به ایشان رأی دادیم؛ اما قبل از اینکه در واقع ترتیبات قانونی تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون شورا‌ها به طور کامل اجرا شود، دوستان و همکاران ما در شورا و هم جناب آقای باقری،  کمی عجله کردند و به قولی از هول حلیم در دیگ افتادند؛ آمدند و نقش قانونی وزیر کشور را جا گذاشتند و حکم انتصاب آقای باقری به عنوان شهردار قم را رأسا رئیس شورا صادر کرد، در حالی که در قانون صراحت دارد که انتصاب شهرداران در کلانشهر‌ها صرفا با وزیر کشور است، که شهر قم را هم باید آقای وزیر حکم می‌داد. 

به نظر حقیر، شورای شهر ترتیبات قانونی ذیل تبصره ۳ ماده ۷۱ را به نحو کامل انجام نداد؛ و فقط سطر اول این ماده قانونی را انجام داد که می‌توان گفت به نوعی خلاف قانون هم بوده است. 

حالا هم از دوستان و همکارانمان در شورای شهر قم و هم از وزارت کشور انتظار داریم به نوعی این موضوع را پیگیری و مدیریت کنند تا آنچه شایسته مردم قم است و خدمتگذاری که شایسته این مردم قم است، بیاید و مشغول به کار شود. 

*شائبه‌هایی که برخی رسانه‌ها در خصوص مدرک تحصیلی آقای باقری مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه مدرک ایشان دیپلم است، چگونه است؟ 

من چون این موضوع را خیلی دقیق اطلاع ندارم به صورت کلی عرض می‌کنم. ظاهرا ایشان مدرک دیپلم را دارند. از دیپلم به بالا مدرکشان دافوس است. ظاهرا دافوس‌‌ همان سلسله مراتب نظامی است که دوره‌های آموزشی می‌بینند. اینکه آیا مدرک دافوس مورد تأیید سازمان سنجش یا وزارت علوم هست یا خیر را بنده مطمئن نیستم و برایم شفاف نیست که مدرک دافوس مورد تأیید است یا خیر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز