خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران

58 درصد جمعیت استان، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: 58 درصد جمعیت استان، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش ایلنا، سید علی‌اصغرمحمودی، عصر امروز در نشست هم‌اندیشی شورای کار کارخانجات مازندران در سالن اجتماعات تامین اجتماعی مازندران، با بیان اینکه‌اقشار کارگر در جامعه، فضای کارگری را در دولت تدبیر و امید در استان مطلوب ارزیابی می‌کنند، اظهار کرد: همه‌ ما باید برتحقق فرامین مقام‌معظم‌رهبری‌در راستای همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت تلاش کنیم.
 
وی افزود: سازمان‌تامین‌اجتماعی‌در سال 1309 از راه آهن در ایران شروع و درسال 1354 قانون تامین اجتماعی بطور رسمیبرای نخستین بار به تصویب رسید.
 
محمودی با بیان اینکه ما باید در راستای اهداف نظام گام‌های موثری برداریم افزود:ما قانون‌گذار نیستیم بلکه به عنوان مجریان قانون در این جامعه خدمت می‌کنیم.
 
وی بیان داشت: قانون گذاران کسانی هستند که با رای من و شما به مجلس راه یافته و برای ما قانون وضع می کنند بنابراین ما باید افرادی را انتخاب کنیم که مدافع حقوق ما در مجلس باشند و از جامعه کارگری نیز حمایت کنند.
 
محمودی با بیان اینکه منابع این سازمان متعلق به شما کارگران است: اظهار داشت: کسی حق دخل و تصرف در این منابع را ندارد.
 
مدیرکل‌تامین‌اجتماعی‌استان‌مازندران‌از شورای‌کارگاههای تولیدی خواست تا بر پرداخت حقوق کارگران نظارت کامل داشته باشند تا حقی ضایع نشود.
 
وی با تاکید براینکه بر امور کارگران نظارت بیشتری شود ، اظهار داشت: حکمی را که برای کارگران صادر می شود می بایست‌منطبق‌با امور‌محوله باشد یعنی اینکهحکم افراد با جایگاهی که مشغول به کار هستند مغایرت نداشته باشد.
 
محمودی افزود: کارفرما مکلف است تا حق بیمه پرسنل خود را تا ماه بعد پرداخت کند تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود.
 
 
 
 
کد خبر : ۲۷۹۸۷۰