خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

رویکرد دولت توجه به سرمایه انسانی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، موثرترین عامل توسعه همه‌جانبه در هر کشوری را برخورداری از منابع زیر‌زمینی، ابنیه و زیرساخت‌ها و از همه مهم‌تر مشاهیر، نخبگان و صاحب‌نظران اعلام کرد و گفت: رویکرد دولت تدبیر وامید توجه به سرمایه انسانی است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت، شب گذشته در همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران که در رامسر برگزار شد، اظهار کرد: کشورهایی که از واژه توسعه و آزادی برای ما استفاده می‌کنند فقط می‌خواهند برای کشور و جوانان ما ادا در بیاورند.

نوبخت به رفتارهای قرون گذشته و جوامع انسانی برای رسیدن به توسعه در کشورهای مختلف به ویژه اروپایی اشاره کرد وادامه داد: این کشورها گر چه امروز صحبت از ادعای حقوق بشر می‌کنند اما در ادوار گذشته برای رسیدن به توسعه دست به آدمکشی می‌زدند که چنین وضعیتی در حقیقت بستری برای فاجعه انسانی در آن زمان بود.

وی با اشاره به اینکه واژه توسعه قدمت زیادی ندارد، بیان داشت: استفاده از واژه توسعه از جنگ جهانی دوم به بعد زیاد شده است.

نوبخت با اعلام اینکه در عصر مدرنیسم 180 میلیون نفر از مردم همدیگر را کشتند، افزود: مشاهده می‌کنیم که ابرقدرت‌ها کشتار خود را نمی‌بینند و باز ادعا می‌کنند که توسعه‌یافته هستند و آزادی در کشورهای آنها به طور کامل محقق شده است.

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، با اشاره به اینکه مازندران در زمینه برخورداری از تعدد مفاخر و مشاهیر در حوزه‌های علمی، مذهبی، طبی و پژوهشی صاحب‌نظر است، گفت: امروز رویکرد دولت تدبیر و امید نیز این است که به این سرمایه انسانی توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایلنا ، در پایان این همایش از محمدمهدی شکیبای از رامسر، ولی‌الله محرابی از تنکابن، رضا یحیایی از بابل، لطف‌الله طور سوادکوهی، ناصرالدین شاه‌حسینی از نور، محمدرضا مالاردی از آمل، نادعلی باباییان از بابل، سیدناصر عمادی از قائم‌شهر، جهانگیر نصری‌اشرفی از بهشهر، سیدباقر سخایی از آمل، حسن دولت‌آبادی از ساری، بهمن عبدی از نوشهر، علی میرحسینی از رامسر به‌عنوان مشاهیر و مفاخر استان و از خانواده شهیدان حاج حسین بصیر از فریدونکنار و شهید یوسف ستودی از بابل تجلیل شد.

 

کد خبر : ۲۸۰۲۸۶