خبرگزاری کار ایران

رئیس جامعه خیرین

حضور خیرین مدرسه‌ساز در خارج از مرزهای ایران

رئیس جامعه خیرین کشور گفت: حرکت مقدسی که با هدف توسعه فضاهای آموزشی در قالب چند خیر شروع شد، امروز از مرزهای جمهوری اسلامی عبور کرده و به یک حرکت مقدس جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمدرضا حافظی، در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان با اشاره به عضویت یک هزار خیر در کشورهای مختلف جهان، با اشاره به عضویت 600 هزار ایرانی در جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: شور ، عشق و نشاطی که در مدرسه‌سازی در همه استان‌های کشور به وجود آمده‌است، چشمگیر و تماشایی است.

وی، با اشاره به اینکه ملت ما مردمی فرهنگ دوست بوده و همیشه در انجام کارهای خداپسندانه پیش قدم می‌شوند، بیان کرد: همه ما باید به معاد به عنوان واقعیت زندگی توجه داشته و بدانیم که زندگی فاصله بین حیات و ممات است لذا خوشا به حال آنها که در طول زندگی خود در امر خیر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، با بیان اینکه ۱۸ سال پیش حرکت خیرین برای امر مدرسه‌سازی در کشور آغاز شد، اعلام کرد: آن هنگام تعداد خیرین کشور انگشت شمار بود و هیچگاه باور نمی‌کردیم این حرکت روزی در سطح کشور و جهان شکوفا شده و نمایش داده شود.

حافظی، تعداد کمک‌های جمع‌آوری شده در اولین سال تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور را حدود ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اکنون شاهد رشد روز افزون کمک‌های خداپسندانه در  مدرسه‌سازی و افزایش تعداد خیرین مدرسه‌ساز در کشور هستیم.

وی میزان کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور را در سال ۸۸ حدود ۷۴۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: این در حالی است که اعتبار دولتی برای ساخت مدارس در کشور در سال ۸۸ برابر با ۳۸۶ میلیارد تومان بود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: در دیداری که با حاج بابایی وزیرسابق آموزش و پروش داشتم از رشد روز افزون کمک‌های خیرین در ساخت مدارس خبر دادم و این مسئول میزان اعتبار دولتی در این‌باره  را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داد در حالی که همان سال میزان کمک خیرین به یک هزار و ۸۴ میلیارد تومان رسید.

حافظی اظهارکرد: در دوران تحریم اقتصادی ایران نگران کمرنگ شدن حضور خیرین و مشارکت آنها در مدرسه‌سازی بودم ولی در این دوران به یک واقعیت افتخار آفرین رسیدم و آن این بود که مردم ما پیشرفت کشور را در گرو ارتقاء دانش فرزندان خود می‌دانند.

وی افزود: در دوران تحریم اقتصادی شاهد حضور بیش از پیش خیرین در عرصه توسعه و ساخت مدرسه بودیم و ملت ما به دنیا نشان داد ارتقاء دانش و فناوری فرزندانشان پاسخی دندان شکن به خصم جهانی است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، تعداد خیرین مدرسه‌ساز کشور را بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد  و گفت: بیش از یک هزار خیر مدرسه‌ساز ایرانی در سراسر جهان وجود دارد.

حافظی، به میزان کمک خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور اشاره کرد و گفت: یک خیر کشور در انگلستان مبلغ ۸۰ میلیارد تومان و خیری دیگر ساکن کانادا بیش از ۷۵ میلیارد تومان در این جهاد مقدس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب که معامله با خدا سود زیادی دارد، گفت: هر کس در این راه پر ثمر حرکت کند برکات آن را در زندگی شخصی خود خواهد دید.

رئیس جامعه  خیرین مدرسه‌ساز کشور سلامت و بقای عمر خود را مدیون حضور در بین اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز دانست و اضافه کرد: در دیداری که سال گذشته با مقام معظم رهبری داشتم ایشان فرمود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل جامع خیرین مدرسه‌ساز پدیده مبارکی است که در کشور به وجود آمده است.

حافظی یادآور شد: در دنیایی که جنگ و خونریزی جهان اسلام را فراگرفته است ملت ما در سایه درایت رهبری فرزانه در امنیت کامل به سر می‌برند و برای ارتقای دانش فرزندان خود در مدرسه‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کنند چرا که این ملت راه پیشرفت و تعالی کشور را خوب یاد گرفته‌اند.

وی با استناد به این سخن نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه فضیلت دانش بالاتر از عباداتی است که فرد مسلمان انجام می‌دهد بیان داشت: فضیلت دانش به مراتب بالاتر از نمازی است که می‌خوانیم و همچنین بالاتر از زیارت خانه خداست زیرا در پرتو دانش بستر توسعه همه‌جانبه در کشور ایجاد می‌شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور  خطاب به خیرین مدرسه ساز حاضر در این جشنواره گفت: حرکت شما در راستای ارتقای دانش کشور اضطرابی در دل دشمنان ما خارج از مرزها ایجاد کرده است.


   
کد خبر : ۲۸۰۳۵۶