خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

نظام تشکیلاتی ایده‌ها توسط جوانان تکمیل شود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید از جوانان برای کارشناسی و تکمیل نظام تشکیلاتی ایده‌ها استفاده کرد تا به‌تدریج پختگی و تجربه لازم را برای کسب مسئولیت در آینده پیدا کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید جواد حسینی شب گذشته در همایش گرامی‌داشت روز جوان در خانه معلم شماره یک این شهر اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌ها باید جوان باور باشند و راه مشارکت جوانان را نبندند و ساختاری را برای ارائه افکار جوانان ایجاد کنند.

حسینی، با بیان اینکه جوانان دانشجومعلم توانسته‌اند خود را در آموزش و پرورش خراسان رضوی اثبات کنند گفت: دانشجو معلمان توانسته‌اند افکار خلاقانه خود را برای رفع مشکلات و نواقص نظام تعلیم و تربیت ارائه دهند و بدین صورت توانایی فلزی و نیروی جوانی خود را به همگان اثبات کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در آموزش و پرورش زمینه و بستر حضور جوانان فراهم است و اگر برخی از جوانان از نبود فضای مناسب جهت ترویج افکارشان گله‌مند هستند، این مشکل را ناشی از عدم حضور و فعالیت خود در این عرصه بدانند.

حسینی، یکی از مشکلات جامعه را افراط و تفریط دانست و افزود: به واسطه‌ افراط و تفریط‌های فکری، عده‌ای بر این باورند که باید به جوانان مسئولیت‌های خطیر دولتی سپرد در حالی‌که این تفکر غلط است و باید از جوانان برای کارشناسی و تکمیل نظام تشکیلاتی ایده‌ها استفاده کرد تا به‌تدریج پختگی و تجربه لازم را برای کسب مسئولیت در آینده پیدا کنند.

حسینی در اهمیت تربیت نیروی جوان انقلابی خاطر نشان کرد: باید جوانان امروز را انقلابی تربیت کنیم تا همگام با انقلاب و مقام معظم رهبری برای آبادانی کشور بکوشند و در این راه پیرو آرمان‌های اسلامی و انقلابی باشند.

وی، در زمینه اهمیت مدیریت زمان توسط نسل جوان گفت: استفاده درست از زمان جوانان را به موفقیت می‌رساند و جوانان نباید زندانی زمان گذشته و یا آینده باشند بلکه باید همراه با زمان اهداف خود را دنبال کنند تا به موفقیت برسند و در این راه سعی کنند از آرمان‌های افراط‌گرایانه دوری کنند.

 

کد خبر : ۲۸۰۶۷۵