خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

خودروسازان قیمت‌ها را افزایش می‌دهند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تصمیم جدی خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت خودرو بعد از افزایش قیمت بنزین خبر داد.

غلام محمد زارعی دوشنبه در گفت‌و گو با ایلنا در یاسوج گفت: خودروسازان داخلی بر افزایش قیمت خودرو بعد از افزایش قیمت بنزین را داشته و اکنون این موضوع در حال بررسی است.

وی افزود: البته مجلس، دولت و شورای رقابت با افزایش هرگونه قیمت خودرو مخالف بوده،است، مگر اینکه استدلال خودروسازان بتواند آنها را قانع کند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس، تحلیل خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو را افزایش نرخ بنزین و کالا و خدمات مرتبط با خودرو بیان کرد.

زارعی گفت: خودروسازان می‌گویند بعد از افزایش نرخ بنزین، قیمت کالا و خدمات مرتبط با خودرو نیز افزایش یافته و اگر قیمت خودرو افزایش پیدا نکند خودروسازان متضرر خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درصد افزایشی قیمت خودرو از سوی خودروسازان به مجلس اعلام شده است؟ خاطرنشان کرد: تاکنون درصد افزایشی قیمت خودرو به کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سوی خودروسازان اعلام نشده اما آنان اصرار بر افزایش قیمت خودروهای داخلی دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس ، دولت و شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو مخالف بوده و باید منتظر باشیم که استدلال خودروسازان در این ارتباط چیست و البته ممکن است استدلال خودروسازان ، مجلس ، دولت و شورای رقابت را قانع کند.

زارعی درخواست دولت، مجلس و شورای قیمت را از خودروسازان، افزایش کیفیت خدمات خودروهای داخلی اعلام کرد.

وی گفت: به‌زودی نشستی در این‌باره با حضور نمایندگان خودروسازان، مجلس، دولت و شورای رقابت برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۸۰۹۵۲