خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد:

شناسایی 250 نقطه حادثه‌خیز در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، از شناسایی بیش از 250 نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حیدر نوروزی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به کوهستانی‌بودن و مشکلات محور هراز گفت: محور هراز از محورهای کوهستانی است و حدود سه تا چهار محور باید از رشته کوه البرز عبور کرده و به مازندران بیایند.

نوروزی افزود: بر اثر این ریزش، محدوده‌ای به مساحت حدود 300 متر از سنگ‌های هدایت شده شن، ماسه سطح جاده را به طور کامل پوشانده است و فعالیت چند روزه خودروهای راهداری برای پاکسازی سطح جاده همچنان ادامه دارد

وی، درباره اینکه چرا در جاده‌های کوهستانی ریزش کوه وجود دارد، افزود: ریزش کوه در علائم راه‌های ایران برگرفته از کنوانسیون بین‌المللی است و این ریزش فقط در مازندران نبوده و در محورهای کوهستانی وجود دارد.

نوروزی با اشاره به اینکه آزادراه تهران شمال حدفاصل مرزن آباد تا قبل از تعطیلات تابستان زیر بار ترافیک می‌رود، تصریح کرد: مطالبات پیمانکاران مازندران بیش از 150 میلیارد تومان است..

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به طرح ایمن‌سازی و چهاربانده شدن محور هراز، اعلام کرد: باند دوم محور هراز در دست اقدام است و در این باند ۱۲ دستگاه تونل در دست ساخت است.

وی  با اشاره به ادامه تلاش برای بازگشایی محور مسدود شده هراز گفت: پیش بینی می‌شود این محور امشب یا فردا بازگشایی شود.

نوروزی، از شناسایی بیش از 250 نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد و افزود: تابلوهای با زمینه زرد نشانه حضور راننده در محور حادثه‌خیز بوده  و باید راننده باید در این مسیر احتیاط کند.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در محور سوادکوه بیش از 90 درصد زیر عبور قرار گرفته و فقط هفت کیلومتر از این محور باقی‌مانده است، ادامه داد: پیمانکاران مطالبات زیادی در این محور دارند اما‌، همچنان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه 620 کیلومتر از راه‌های روستایی استان باید آسفالت شود، افزود: با مشارکت مردمی نیمی از این راه‌های روستایی استان آسفالت شده است.

نوروزی  با بیان اینکه براساس توان اداره کل و وزارتخانه راه و شهرسازی در بحث ایمن‌سازی را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: در محور هراز، باند دوم در دست اجراست و حدود 13 کیلومتر در این محور تونل داریم.

کد خبر : ۲۸۰۹۷۹