خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه مازندران:

بیش از 80 درصد بودجه کشور هزینه‌ای‌ست

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه مازندران، گفت: بیش از 80 درصد بودجه کشور هزینه‌ای و بخش اندکی مربوط به اجرای طرح‌های عمرانی و زیر ساختی‌است.

به گزارش ایلنا، امید علی پارسا، امروز در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: تصمیم‌گیری بر روند پروژه‌های ملی از سوی دولت انجام می‌شود.

پارسا، گفت: راهکارهای کاهش هزینه‌ها بدون وابستگی به فروش نفت در دستور کار دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد.

وی، نرخ رشد اقتصادی موجود در کشور را دو نیم درصد اعلام کرد و ادامه داد: رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی با اعتبارات و بودجه دولتی محقق نخواهد شد.

پارسا تصریح کرد: سال گذشته رشد تولید خالص ملی کشور حدود دو درصد و سهم اعتبارات استانی در نرخ رشد زیر 10 درصد بود .

وی، با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه پایدار را در استان راهبری می‌کنیم، تصریح کرد: برنامه ششم توسعه مازندران را همگام با سایر نقاط کشور تدوین می‌کنیم.

پارسا، فعالیت بخش خصوصی را در تحقق بخشیدن به رشد اقتصادی ضروری دانست و افزود: رشد 15درصدی سرمایه‌گذاری برای دستیابی به نرخ رشد هشت درصدی مورد نظر است.

رییس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه مازندران، بسترسازی لازم برای سرمایه‌گذاری را از وظایف دولت برشمرد و ادامه داد: شفافیت در قواعد کسب و کار، گردش کاری، مشخص بودن اولویت‌های سرمایه‌گذاری و حمایت‌های سیستم بانکی و اداری از الزامات بخش خصوصی است، تا در این میان رغبتی به سرمایه‌گذاری داشته باشد.

پارسا وضعیت مازندران را از نظر رشد اقتصادی در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر دانست وافزود: هرچند با جهت‌گیری‌های کوچک قادر به رفع تمامی مشکلات استان نخواهیم بود و باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی، با برشمردن جهت‌گیری‌های سال‌جاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران گفت: توسعه همه‌جانبه و پایدار در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات، تهیه برنامه ششم توسعه،اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی و برقراری انضباط مالی از جمله این جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های این شورا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه باید در جهت رفع عقب‌ماندگی‌های توسعه‌ای استان اقدام شود، گفت: سهم اعتبارات دولتی مازندران افزایش یابد.

پارسا با بیان اینکه دولت سعی در جهت کاهش هزینه‌های جاری داشته است، افزود: دولت می‌تواند برای تامین هزینه‌های جاری از روش نادرست چاپ اسکناس استفاده کند، ولی متاسفانه دیر یا زود صدای تورمی این اقدام غیراقتصادی به گوش جامعه می‌رسد.

 

کد خبر : ۲۸۱۰۵۲