خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان

مدرسه‌سازی نیاز همیشگی جامعه است

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: مدرسه‌سازی و پرورش نسل‌های آینده نیاز همیشگی یک جامعه است و هیچ زمان به پایان نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا در کاشان "محمود خدمتی" در آیین آغاز عملیات طرح توسعه دبستان اکبر نقاده افزود:  ما وظیفه داریم نام وعمل نیک خیرخواهان و نیکو کاران را منتشر کنیم و به عنوان یک فرهنگ به نسلهای حال و آینده منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود آسیب‌های فرهنگی که هر روز در جامعه افزایش می‌یابد، توسعه فضاهای فرهنگی یک ضرورت است و همه خیرخواهان باید در این مسیر تلاش کنند.

وی اظهار داشت: از هر منظر که یک جامعه را توسعه یافته را تعریف کنیم، مدرسه‌سازی و اعتلای فرهنگی یک نیاز همگانی است که همه شهروندان مسوولیت‌پذیر در ترویج ان مشارکت فعالانه دارند.

به گفته وی، حضور خیرین و نیکوکاران در مجموعه خیرین مدرسه‌ساز، خوش‌ترین خبری است که می‌توان در یک شهر منتشر کرد.  

عضو هئت علمی دانشگاه کاشان گفت: به استناد تعالیم دینی موظفیم از نیکوکاران تجلیل کنیم و مراسم باشکوهی برگزار کنیم و نیکی آنها را افشا کنیم و خیرخواهی را به عنوان یک فرهنگ به نسل‌های آینده بسپاریم.

"حمید رضا فهیمی تبار" در آیین آغاز عملیات طرح توسعه دبستان اکبر نقاده افزود: وعده خدا این است که خیرخواهان نگرانی ندارند و گمنام نمی‌مانند زیرا خدا عده‌ای دیگر را مامور می‌کند تا عمل نیک آنها را منتشر کنند.

به گفته وی، ما در زمان سختی به سر می‌بریم، از یک طرف نیازهای بسیاری در جامعه است، از یک طرف انسان‌های خیرخواهی که زمینه خدمت به جامعه را دارند و در طرف دیگر یک فرهنگ خاصی که جمع این دو را مشکل می‌کند.

وی خطاب به نیکوکاران تصریح کرد: اگر خانواده‌های ما، فرزند خود را به گونه‌ای تربیت کنند که در راه خودشان قدم بردارند، هیچگاه دچار گسست نسل‌ها نخواهیم شد.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام ترویج عمل نیک و تجلیل از نیکوکاران را یک حق دانست و تاکید کرد: همه ما که از نیک اندیشی نیکوکاران استفاده می‌کنیم باید حق آنها را ادا کنیم  و ساده‌ترین آن تشکر کردن از آنها است.

وی تاکید کرد: در کلام امام سجاد علیه السلام سفارش شده است که کارهای خیر را منتشر کنید و بر این اساس باید این فرهنگ را آیندگان  منتقل کنیم و مایه افتخار همه نسل‌ها باشد.

وی تصریح کرد: یک شب از شب‌های ماه رمضان را به نام نیکوکاران مسجد و محل قرآن بخوانیم و در مجالس وعظ و خطابه در کنار همه مسایلی که گفته می‌شود، برای نیکوکاران هم دعا کنیم تا این سنت تبدیل به فرهنگ شود.      

استادیار دانشگاه کاشان گفت: گفت‌و گو درباره هر چیزی، به زندگی انسان جهت می‌دهد و زندگی کسی که در نیکی و خیرخواهی حرکت می‌کند، بر محور توحیدی شکل می‌گیرد.

فهیمی تبار افزود: به اعتبار کلام خداوند، خیرخواهان و نیکوکاران به سراغ دیگران می‌روند و به آنها کمک می‌کنند و اجر این گروه بالاتر از کسانی که به امر خیر دعوت و تشویق می‌شوند.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه دبستان شهید نقاده با اعتبار اولیه یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل موقوفات زنده یاد، "فاطمه متقی" آغاز شده است.

"محمد کتابچی" افزود: در سال تحصیلی جاری، سه واحد آموزشی از محل مشارکت نیکوکاران کاشان به آموزش و پرورش واگذار شده است و همزمان با سال تحصیلی آینده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، برای ساخت چهار واحد آموزشی دیگر به ارزش 121 میلیارد و 60 میلیون ریال  با نیکوکاران عقد قرار داد شده است.

کد خبر : ۲۸۱۰۸۰