خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس:

قم، استعداد جذب سرمایه‌گذار خارجی را دارد

رئیس مجلس، اعلام کرد: قم، استعداد جذب سرمایه‌گذاران خارجی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «علی لاریجانی»، عصر امروز (جمعه 15 خردادماه 94) در مراسم معارفه «سیدمرتضی سقائیان‌ نژاد»، گفت: شورای اسلامی شهر، انتخاب شایسته‌ای داشتند و نشان می‌دهد که برای این تصمیم، ابعاد مختلفی را در نظر گرفته‌اند.

وی گفت: باید به قم، به عنوان یک شهر بین المللی نگاه کرد چرا که در این شهر، بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع و بارگاه کریمه اهل بیت(س) وجود دارد و پایگاه روحانیت شیعه و انقلاب اسلامی است. اسلام شناسانی از سراسر دنیا در این شهر مشغول تحصیل علوم دینی است و از این رو این قم پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از مناطق قم در 37 سال گذشته از برخی امتیازات محروم بوده‌اند و باید برای حل این مشکلات فکری کرد، گفت: مناطقی مانند منطقه نیروگاه به دلیل فقر موجود در آن منطقه و منطقه پردیسان به دلیل توسعه نامتوازن شهری، از امکانات کمی برخوردارند؛ مثلا برخی جوانان در منطقه نیروگاه از داشتن کتابخانه محروم‌اند در حالی که به دلیل کوچک بودن خانه‌های‌شان به این فضاها نیاز دارند.

وی پروژه مترو و منوریل قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم هر روز منوریل را می‌بینند و سؤال می‌کنند که بالاخره این پروژه به کجا رسید؟ البته از روز اول که این پروژه منوریل قرار بود اجرایی شود، بحث‌هایی بود اما حالا که قرار شد این کار انجام شود، باید تمام شود و من فکر می‌کنم اتمام این کار یک یاعلی آخر را می خواهد که این یاعلی آخر را در شما [سقائیان نژاد شهردار جدید قم] می‌بینم؛ همچنین پروژه مترو نیز که البته پیچیده‌تر است، چرا که بودجه بیشتری می‌خواهد و باید تزریق منابع برای آن صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه شهر قم درگیر یک معضل ترافیکی به ویژه در مسیر شهرک پردیسان که مسیر بسیار شلوغی نیز هست، شده است.شهردار جدید کار بلد این کار هست و انشاالله این مشکل را حل می‌کند، چرا که در اصفهان این کار را انجام داده است.

.

کد خبر : ۲۸۱۷۰۴