خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار شهرستان خبر داد:

کسب رتبه نخست متوسط عملکرد باغات گل محمدی کاشان در کشور

معاون برنامه‌ریزی فرماندار کاشان، از کسب رتبه نخست متوسط عملکرد باغات گل محمدی کاشان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محسن فخری، در جمع تولیدکنندگان گل‌محمدی و فعالان، صاحب‌نظران و صاحبان صنایع در این بخش گفت: کاشان با برداشت 4 تن و 200 کیلوگرم گل‌محمدی در هکتار، بالاترین برداشت گل‌محمدی کشور را به خود اختصاص داده است که از متوسط کشوری که 1800 کیلوگرم در هکتار است، پیشتاز بوده است.

 فخری به مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت:  جهاد کشاورزی شهرستان باید تغییر الگوی کشت در شهرستان را با توجه به بحران آب و خشکسالی‌های پی در پی به عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های این حوزه مدنظر قرار دهد و گل‌محمدی بهترین جایگزین محصولات آب‌بر در این خصوص است.

وی با انتقاد از وضعیت صادرات گلاب و عرقیات گیاهی گفت: شهرستان نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در خصوص نقش آفرینی در بازارهای جهانی به دست آورد.

فخری افزود: با وجودی که همه شهرستان کاشان را با گل و گلاب می‌شناسند، ولی در زمینه بسته‌بندی ضعیف کار کرده‌ایم و حتی طراحی ظروف بسته‌بندی که بتواند معرف قدمت شهرستان در این خصوص باشد مورد توجه قرار نگرفته است.

وی توجه به گیاهان دارویی و طرح‌های تشویقی که بتواند بهره‌برداران را به این سمت و سو سوق دهد با اهمیت دانست و گفت: در حوزه گیاهان دارویی، مزارع متمرکزی ایجاد نشده است در صورتی که شهرستان این قابلیت را دارد تا در این حوزه نیز به صورت هدفمند و متمرکز اقدام کند.

 

کد خبر : ۲۸۱۸۷۳