خبرگزاری کار ایران

با اهتمام ویژه اداره میراث فرهنگی کاشان؛

برزک به مهمترین قطب گردشگری استان اصفهان تبدیل می‌شود

رییس اداره میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: شهر برزک می‌تواند تبدیل به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری استان اصفهان شود.

به گزارش ایلنا، محسن جاوری روز دوشنبه در بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر برزک اظهارکرد: شهر برزک به لحاظ جغرافیایی و برخورداری از منابع طبیعی و چشم اندازهای زیبا از موقعیت خوبی بهره‌مند بوده و بافت تاریخی آن در بیشتر قسمت‌ها دست نخورده و بکرمانده است.

جاوری، در بازدید از حمام دوره صفوی این شهر با اشاره به وضعیت این حمام گفت: با توجه به قدمت و استحکام، بخش اعظمی از این حمام و برای احیاء این اثر شاخص لازم است توافقنامه‌ای بین اداره میراث فرهنگی و شهرداری برزک در قالب طرح مشارکتی در مرمت و بازسازی این اثر اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

شهردار برزک نیز در احیا و مرمت مسجد جامع، تجهیز موزه مردم شناسی، مرمت و ساماندهی بافت سنتی و ده‌ها مورد دیگر را از اقدامات شهرداری برزک در جهت حفظ آثار تاریخی شهر برزک دانست.

مرتضی والی زاده گفت: شهر برزک با 58 اثر تاریخی و 9 اثر ثبتی و جاذبه های بکر و نیز موقعیت ویژه اقلیمی و آب وهوایی می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری منطقه کاشان باشد.

وی تاکید کرد: با اهتمام ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و دیگر دستگاه‌های ذیربط شهرستان و در صورت تامین اعتبار لازم برزک می‌تواند با وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و منابع سرشار خدادادی تبدیل به یکی از قطب‌های مهم استان اصفهان در بخش گردشگری شود.

شهر برزک در فاصله 45 کیلومتری کاشان قرار دارد.

کد خبر : ۲۸۲۴۱۰