خبرگزاری کار ایران

سرمایه سرمایه‌گذاران ایرانی در نخجوان ضمانت می‌شود

رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، اعلام کرد: سرمایه سرمایه‌گذاران ایرانی در نخجوان ضمانت می‌شود.

به گزارش ایلنا، واصف طالب اف روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: اکنون دو طرف در زمینه مرغداری و کشاورزی، همکاری و مشارکت دارند و جمهوری خودمختار نخجوان آماده است تا سرمایه سرمایه‌گذاران ایرانی را تضمین کند.

طالب اف اضافه کرد: در مقابل سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان نیز به سرمایه‌گذاری در ایران و منطقه آزاد تجاری ارس تمایل زیادی دارند و زمینه‌های بسیاری برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری وجود دارد.

وی به زمینه‌های همکاری بالقوه دو طرف اشاره کرد و گفت: تبادل دانشجو بین دو طرف نیز می‌تواند زمینه همکاری دیگری باشد، ضمن اینکه جمهوری نخجوان آماده است در بخش درمان نیز از تجارب و دانش بالای پزشکان ایران استفاده کند.

رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان همچنین از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا با تسهیل امور گمرکی ، ایجاد امکانات رفاهی و رفت و آمد آسان خودروهای شخصی بین دو طرف، زمینه را برای توسعه روابط و همکاری‌ها فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه آذربایجان به عنوان کشور برادر و دوست یکی از اولویت های آذربایجان شرقی برای جذب سرمایه گذاری است افزود: در دو سال اخیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در طرح های مختلف استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ترجیح ما جذب سرمایه‌گذاران آذری در طرح‌های عمرانی و صنعتی آذربایجان شرقی است.

جبارزاده گفت: وجود معادن مس و 35 نوع معدن در استان ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاران خارجی است و در این رستا شرکت روسی برای استحصال طلا در استان ظرف یک سال آتی سرمایه‌گذاری خوبی کرده و بزرگراه تبریز - بازرگان به یک شرکت ترکیه‌ای و تولید برق به یک شرکت اتریشی واگذار شده است و دولت از تمام سرمایه‌گذاران خارجی و بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.

وی خواستار توسعه همکاری دو جانبه در زمینه‌های درمان، گردشگری و کشاورزی با جمهوری خودمختار نخجوان شد و افزود: همکاری در این زمینه‌ها علاوه بر تامین نیازهای داخلی نیازهای بازارهای منطقه را نیز برطرف می‌کند و این به معنای توسعه همکاری‌های اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی، همچنین به ناظر گمرکات آذربایجان شرقی دستور داد تا زمینه تردد آسان خودروهای شخصی مردم نخجوان به استان را فراهم کند.

 

کد خبر : ۲۸۲۷۱۷