خبرگزاری کار ایران

موقوفات بدون زمان و مکان در ماه رمضان هزینه می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به نیات واقفان در صرف اموال خود برای موقوفات، گفت: سال جاری شاهد 25 مورد وقف در زنجان بودیم وموقوفات و امامزادگان به صورت مستقیم در اشتغالزایی نقش دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی باقری ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز چهارشنبه (20خرداد) در جمع خبرنگاران در خصوص طرح ضیافتی الهی و طرح نشاط معنوی با اشاره به برنامه‌های در تیر ماه سال جاری ، اظهار کرد: طرح نشاط معنوی در 18 امامزاده استان اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام باقری، با بیان اینکه تبدیل بقاء به قطب فرهنگی کشور افزود: طرح نشاط معنوی به طور مستمر به همراه اردوهای یک روزه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های ماه رمضان، تصریح کرد: برنامه‌های مناسبتی برای ترویج قرانی و غیره در ماه‌های سال اجرا می‌شود.

باقری، بهترین فرصت را برای مصرف موقوفات اماه رمضان عنوان کرد وگفت: در آمد حاصله از نیات وافقین بدون نیت خاص در این ماها هزینه می‌شود.

موقوفات بدون زمان و مکان در ماه رمضان هزینه می‌شود

حجت الاسلام باقری، قدر سهم امور فرهنگی درمساجد بزرگ و 23 مکان در ماه رمضان را حائز اهمیت برشمرد و گفت: برگزاری این مراسم  با حضور مسئولان استان خواهد بود.

وی در ادامه خبر از برگزاری مراسم افطاری در برخی مکان‌ها داد وگفت: 147نفر در امتحانات قرانی بر‌تر بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، در سال جاری برای طرح تکمیل معرفتی و ضیافتی 5هزار نفر ثبت نامی داریم، اظهار کرد: اجرای نیات واقین خیر ادیش در این زمینه مهم و اساسی است.

حجت الاسلام باقری، با اشاره به اینکه در سال‌جاری شاهد 25 موردی وقف در زنجان بودیم، تاکید کرد: در امامزاده ام‌البنین زنجان موقوفاتی خوبی انجام گرفته است.

حجت الاسلام باقری، اقتصادی بودن موقوفات در راستای توسعه جامعه را مهم ارزیابی کرد وگفت: سرمایه‌گذاری در تالار احسان زنجان سالیانه 600 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه اجاره موقوفات به روز خواهد شد، افزود: موقوفات و امامزادگان به صورت مستقیم در اشتغالزایی نقش دارند.

این مقام مسئول در پایان  به موقوفات احیاء شده در سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: 25 موقوفه از ابتدای سال‌جاری در استان زنجان ثبت شده است که 10 مورد در شهرستان طارم، 10 مورد در شهرستان ابهر و پنج مورد در شهرستان خدابنده احیاء شدند.

کد خبر : ۲۸۲۹۰۰