خبرگزاری کار ایران

حمایت از توسعه جایگاه‌های عرضه سی ان جی درگیلان

استاندار گیلان در نشست با مدیر طرح احداث جایگاه‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و نیز رییس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: از توسعه جایگاه‌های عرضه سی‌ان جی در استان حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به تک نرخی شدن قیمت بنزین و استقبال مردم از مصرف سوخت گاز طبیعی در استان افزود: هم اکنون مصرف سوخت سی ان جی در استان از 700 هزار متر مکعب در روز به 850 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری استفاده از مصرف سوخت گاز طبیعی در حفاظت از محیط زیست و ایجاد هوای پاک بر ضرورت توسعه ایجاد جایگاه های عرصه این سوخت در استان تاکید کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ورود حدود دو میلیون مسافر به گیلان در تعطیلات اخیر گفت: در این تعطیلات مصرف بنزین استان از دو میلیون و 500 هزار لیتر در روز به چهار میلیون لیتر افزایش یافت که باید با توجه به حجم بالای مسافر به استان امکانات و زیر ساخت های مناسب را به منظور رفاه مردم استان و گردشگران فراهم کنیم.

وی از ساخت چهار جایگاه جدید عرضه سوخت سی ان جی در استان خبر داد و بر ضرورت حضور پررنگ بخش خصوص در جهت سرمایه گذاری هر چه بیشتر در بخش های مختلف استان نیز تاکید کرد.

نجفی نسبت سرانه خودرو به تعداد جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی در استان را در حد مطلوب دانست و افزود: طبق استانداردها برای هر یک هزار خودرو باید یک جایگاه سی ان جی وجود داشته باشد که استان گیلان در این بخش از وضعیت مناسبی برخوردار است.

مدیر طرح احداث جایگاه های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز در این دیدار گفت: از ابتدای بهره گیری از سوخت سی ان جی در کشور تاکنون 35 میلیارد متر مکعب سوخت گاز طبیعی معادل 35 میلیارد لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

امیر وکیل زاده افزود: روزانه 20 میلیون متر مکعب سوخت سی ان جی در کشور مصرف می شود که در صورت وجود متقاضی این رقم را می توان به دو برابر افزایش دهیم.

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور نیز در این دیدار با اشاره به همدلی و همزبانی خوب ایجاد شده در استان اظهار داشت: با تعامل مثبت و هم اندیشی با سازمان های دولتی توانستیم همگامی حوبی را در بخش سی ان جی استان داشته شاهد باشیم .

اردشیر دادرس وضعیت سی ان جی استان گیلان را در حد مطلوب و مطابق با استانداردهای جهانی دانست و افزود: اکنون نقش محوری گاز در توسعه بر کسی پوشیده نیست.

اکنون 94 جایگاه سی ان جی در گیلان فعال است.

کد خبر : ۲۸۳۰۱۲