خبرگزاری کار ایران

از طریق سد حوضیان الیگودرز انجام می‌گیرد؛

تامین دو میلیون مترمکعب آب برای حوزه صنعت و گردشگری لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان، از تامین دو میلیون مترمکعب آب برای حوزه صنعت و گردشگری از طریق سد حوضیان الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، علی امید سیفی ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری مراسم آبگیری سد حوضیان الیگودرز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث این سد از سال ۸۳ آغاز شده است، اظهار کرد: هدف از احداث این سد تامین ۳۱.۲ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری اراضی پایین دست است.  

وی، با بیان اینکه با احداث این سد، سه هزار هکتار از اراضی پایین دست آبیاری می‌شوند، تصریح کرد: همچنین با آبگیری سد حوضیان دو میلیون متر مکعب آب برای حوزه‌های صنعت و گردشگری تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سد حوضیان هزینه شده است، گفت: برای احداث و بهره‌برداری از این سد ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

سیفی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از سد حوضیان تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: تاکنون نیز شش میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است.

وی یادآور شد: دبی این سد ۸۰ لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: پیمانکار این سد ۱۲ میلیارد تومان طلب دارد.

 

کد خبر : ۲۸۳۱۴۳