خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در یادواره ۱۴۸ شهید منطقه دودانگه ساری؛

غربی‌ها برای مبارزه با تروریست ائتلاف‌های ساختگی درست می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سلطه غرب بر برخی از کشورهای اسلامی گفت: آنها به جای تکیه به ملت خود به غرب تکیه کرده‌اند و باعث کاهش قیمت نفت شدند که این مسئله به ضرر تمامی مسلمانان بود.

به گزارش ایلنا، به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی با حضور درمراسم یادواره 148 شهید منطقه دودانگه شهرستان ساری که در روستای تلاوک برگزار شد طی سخنرانی ضمن تشکر از ستاد برگزار کننده این یادواره جهت گرامیداشت یادوخاطره شهدا گفت: این مراسم و توجه به شهدا باعث عزت کشور می‌شود و اگر به خاطر همت آنها عزتمندی پیدا کردیم امروز نیز با عزت هستیم.

در مکتب حضرت مهدی(عج) انتظار ایستادگی در برابر ظلم است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رویه مجاهدت و شهادت طلبی، که باعث عزت کشور می‌شود، عنوان کرد: شهدا راه خود را با آگاهی انتخاب کردند، چنانچه امام حسین (ع) نیز راه خود را با آگاهی انتخاب کردند و امام خمینی (ره) نیز با روحیه شهادت طلبی توانست عزت را به کشور بازگرداند.

وی درادامه با بیان اینکه توفق اسلامی،مجاهدت در راه خدا و بخشی ازسبک زندگی ما است یادآور شد: مسلمان باید همواره منتظر جهاد باشد ،چنانچه وقتی از مکتب حضرت مهدی (عج) سخن گفته می‌شود قسمتی از آن انتظار برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به فرمایشی از رسول اکرم (ص) گفت:ایشان می‌فرمایند اگر کسی اهل مجاهدت نباشد یا حداقل در دل خود حب به جهاد نداشته باشد و بمیرد مانند یک منافق از دنیا رفته است. لذا مسلمانان در پناه چنین اشتیاقی از صدر اسلام تاکنون برای شهادت ترتبیت شده‌اند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: مسلمانان در صدر اسلام برای شهادت رقابت می‌کردند و با تعداد اندک توانستند اسلام را به دروازه‌های روم برسانند که با مطالعه تاریخ در می‌یابیم علت این امر استقامت و پایداری آنها در راه مجاهدت بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی دو قرن اخیر گرفتاری‌های زیادی در دنیای اسلام داریم عنوان کرد: مخصوصا بعد از جنگ جهانی که کشورهای غربی، کشورهای اسلامی را بین خود تقسیم کرده‌اند باعث شدند سلطه سیاسی در این کشورها غالب شود و اموال آنها به غارت برود که علت این اتفاق به زمانی باز می‌گردد که مسلمانان فکر جهاد و شهادت را از زندگی خود دور کردند و دچار سرازیری در زندگی سیاسی و اجتماعی خود شدند، این در حالی است که امام علی (ع) در جایی فرمودند کسی که لباس مجاهدت از تن در آورد لباس خواری و ذلت بر تن او پوشانده می‌شود.

کاهش قیمت نفت به ضرر کل مسلمانان است

لاریجانی همچنین تصریح کرد: همانطور که شاهدیم قیمت نفت رو به کاهش است و از 110 دلار به 45 دلار رسیده است که این قضیه به ضرر کل مسلمانان است. این در حالی است که کشورهای اسلامی صاحب نفت هستند و علت این کاهش به دلیل عدم تصمیم گیری مستقلانه و صرفا حفظ ظاهر آراسته به لحاظ ثروت است؛ آنها به جای تکیه به ملت خود به دیگرانی تکیه کرده‌اند که تنها به فکر منافع خود هستند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان پدیده تکفیری‌ها را بلای کنونی منطقه دانست و گفت: زندگی مسلمانان در عراق، سوریه، یمن و لیبی به دست گروه‌های تکفیری که ساخته غرب هستند مختل شده است. مگر مسلمانان برادر نیستند و پیامبر (ص) آنها را همانند دانه‌های شانه نمی‌داند و مگر ایشان نفرمود اگر کسی به مسلمانی اهانت کند به جنگ با خدا رفته است. اما در حال حاضر گروه‌هایی تروریست ورود پیدا کرده‌اند که خود را مسلمان می‌دانند و به جان مسلمانان دیگر افتاده‌اند، البته با مطالعه وضعیت این گروه‌ها پی به قدرت های پشتیبانی کننده آنها می‌بریم.

راه شهدا همواره درمتن زندگی ایرانیان قرار داشته است

وی در ادامه با بیان اینکه تنها یکی از این گروه‌های تروریستی درمنطقه 30 میلیارد دلار سلاح پیشرفته دارد، اظهار کرد: حدود 7 سال پیش یکی از سفرای کشورهای زورگو در منطقه جلسه‌ای با مسئولان عراقی گذاشت و گفت؛حاضر است به این کشور سلاح و پول بدهد تا در ازای آن سر این سلاح‌ها به سمت ایرانیان و شیعیان گرفته شود. هم اینها درحالی است که کشورهای غربی برای مبارزه با تروریست ائتلاف‌های بین المللی، ساختگی درست می‌کنند.

کشورهای غربی برای مبارزه با تروریست ائتلاف‌های ساختگی درست می‌کنند

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه راه شهدا همواره درمتن زندگی ایرانیان قرار داشته است، بیان داشت: راهنمایی‌های امام (ره) باعث شد تفکر شهادت در میان ما رونق پیدا کند و پیشرفت‌های کشورمان صرفا تاکتیکی و مربوط به یک زمان خاص نباشد و اکنون این تفکر به جایی رسیده است که یک شهید مثل ُدری درمیان ایرانیان می‌درخشد و به فرموده امام علی (ع) در بهشت برین دَر مخصوصی برای اولیای خاص که همان مجاهدین فی سبیل الله هستند قرار دارد.

تاثیرگذاری و قدرت ایران در منطقه باعث تحریم‌های ظالمانه غرب شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشور ما در مصاف دیگری نیز با زورگویی‌های غرب قرار دارد، اذعان کرد: هیچ یک از رجل سیاسی کشورمان از هر خط و خطوط سیاسی در این موضوع تردید ندارد که در مسئله هسته‌ای، دشمنان حرف ناحق به ایران زده و ستم می‌کنند، ممکن است یک جریان سیاسی انتقادی داشته باشد و بگوید شیوه عمل دیگری بهتر است اما به طور کلی در این مسئله اتحادی وجود دارد که غرب در مقابل فناوری هسته‌ای ایران زورگویی می‌کند و حتی وقتی بالاترین مقام نظام یعنی قام معظم رهبری فتوا می‌دهد که ساخت سلاح هسته‌ای جایز نیست، باز هم فرافکنی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در طول زمان 8 سال دفاع مقدس نیز که صدام علیه ما سلاح شیمیایی استفاده کرد، امام (ره) اجازه تولید و استفاده این نوع سلاح را به ما نداد، همچنین تمام این‌ها در حالی است که خود آمریکایی‌ها چند سال پیش گزارشی منتشر کردند که ایران از سال 2003 هیچ نشانه‌ای برای حرکت به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نداشته است. با این حال به همین بهانه‌ها ایران را تحریم می‌کنند که این مضافی موذیانه است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به علت تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران یادآور شد: ایران کشوری مستقل، اهل مجاهدت و تاثیرگذار در منطقه است و سابقه تاریخی دارد بنابراین آنها می‌خواهند این قدرت منطقه را با فشار کنترل کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: پس از اینکه آنها متوجه بی‌تاثیری فشارها علیه پیشرفت در روند فناوری هسته‌ای کشورمان شدند تقاضای مذاکره کردند و با اینکه در پایان دولت قبل ایران اعلام کرد تا زمانیکه موضوع غنی سازی از سوی غرب پذیرفته نشود، مذاکره نمی‌کنیم آنها گفتند فشارها ایران را پای میز مذاکره آورد که این مسئله فرافکنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا تصور می‌کند ایران به این مذاکره نیاز دارد، گفت: آمریکا بداند اگر به عهد خود پایبند نباشد خودش ضرر می‌کند و چنانچه ایران در 8 سال جنگ تحمیلی تسلیم نشد در این قضیه نیز کوتاه نخواهد آمد و هیچ گاه شمشیر خود را در میام قرار نخواهد داد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان ما مستظهر قدرت ملت ایران هستند و از سوی ملت پشتیبانی می‌شوند، عنوان کرد: غرب بداند که با یک عقبه ملی روبروست و تصور نکند موضوع هسته‌ای صرفا یک مسئله علمی است بلکه در واقع یک زنجیره از زنجیره‌های پیشرفت امت ملت ایران است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تاکید بر فرمایشات رهبری مبنی بر رونق اقتصادی کشور با استفاده از اقتصاد درونی مطرح کرد: استان مازندران زمینه کشاورزی و قدرت پرش در این حوزه را دارد که مسئولان باید نسبت به آن توجه کنند. همچنین باید نسبت به این سخن رهبری که فرمودند حضور در اقتصاد به معنای مجاهدت است را سرلوحه قرار دهند که برای توفیق به آن نیازمندیم.

با پیشرفت اقتصاد درونی، روند مذاکرات به نفع ایران پیشرفت می‌کند

وی ادامه داد: تولید در کشور باید براساس ظرفیت‌های هر شهرستان باشد ضمن اینکه امروز کشاورزان ما بدون حمایت صنعت نمی‌توانند چرخه مطلوب داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: همچنین حمایت از جوانان کارآفرین مستعد با اهمیت است؛ درست است که تحریم‌ها تاثیراتی بر اقتصاد کشور داشته اما حجم اعظم مشکلات به دلیل ایرادات داخلی است که اگر درست شود جریان مذاکرات نیز تغییر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بازدید خود از منطقه دودانگه شهرستان ساری گفت: احیای سد فریم ضروری به نظر می‌رسد که اگر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد باید این امر هر چه سریعتر صورت گیرد تا منطقه آباد شود. همچنین باید چنانچه معظم له تاکید دارند به سمت تاسیس کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط برویم که حجم زیادی از بیکاران در همین کارگاه‌ها مشغول خواهند شد لذا اگر تسهیلاتی می‌خواهند و یا معوقاتی دارند باید کمک شود. چنانچه سابقا قانونی در این زمینه تصویب کردیم که تولید کننده تحت فشار نباشد و بتواند بدهی های خود را تسویه کند.

وی همچنین با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید چندی قبل به تصویب رسید عنوان کرد: دولت باید اجرای این قانون را با جدیت پیگیر شود تا تولیدکنندگان انگیزه خود را بدست آورند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر : ۲۸۳۱۶۳