خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در شیراز خبر داد

شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس با یک لیست واحد

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، قطعا با یک لیست در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید فراهانی پنجشنبه شب در یک نشست خبری در شیراز،اظهار کرد: توسعه همه‌جانبه، یکپارچه و پایدار، مطلوب تمام کشورهاست و اصلا سزاوار کشور ما نیست که با توجه به منابع متعدد و نیروی انسانی غنی خود، در شاخص‌های توسعه در انتهای لیست قرار گیرد.

فراهانی با بیان اینکه هیچ کشوری با دیوارآهنی و ایجاد تنش و درگیری با کشورهای دنیا به توسعه دست نمی‌یابد، یادآور شد: ارتباط صحیح و دوستانه در سایه حفظ منافع ملی شرط لازم برای رسیدن به توسعه پایدار است.

وی گفت: امروز توسعه‌یافتگی جنبه علمی و ریاضی به خود گرفته است و از قواعد مشخص، معین و منطقی در دنیا پیروی می‌کند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: ایجاد یک فضای باز جهانی، داشتن رابطه آزاد و دوستانه با کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه یافتگی است.

فراهانی گفت: جریانی در کشور ما تمام نگاهش به انتخابات آینده است، به خاطر آنکه احساس می‌کند اگر دولت در مبادلات و مذاکرات بین المللی به تفاهم برسد و موفق شود، این جریان نتیجه انتخابات را از دست می‌دهد.

وی گفت: این جریان فکر می‌کند،اگر دولت در مذاکرات به توفیق ملی دست یابد و تحریم‌های بین المللی را لغو کند،ممکن است جریان نزدیک به دولت  و اصلاح‌طلبان  از این برگ برنده در انتخابات استفاده کنند .

فراهانی یادآور شد: این جریان به جای اینکه نگاه ملی داشته باشد و برای اینکه اجازه ندهند دولت از این توفیق ملی و بین المللی در انتخابات آینده استفاده کند، با یک نگاه صرفا سیاسی و حزبی، به منافع ملی توجهی ندارد.

وی تاکید کرد: این جریان برانداز دولت  به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات وایجاد بحران‌های ساختگی  برای دور کردن دولت از میز مذاکرات است.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان افزود: این جریان می‌خواهد حداقل تا یکی دوسال از توافق هسته‌ای جلوگیری کند و تا زمان بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی  سایه تحریم‌ها بر کشور باقی بماند و سختی بر مردم حاکم باشد.

وی اظهارکرد: همه می‌دانیم اگرهمین امروز تحریم‌های بین المللی برداشته شود 5 تا 10 سال طول می‌کشد تا کشور به ریل اصلی خود بازگردد.

فراهانی تصریح کرد: توسعه اقتصادی مثل خاموش و روشن کردن یک کلید نیست، اگر امروز تحریم‌ها برداشته شود، همه مشکلات رفع نمی‌شود، تورم زیر صفر نمی‌آید، معضل بیکاری محو نمی‌شود و بحران‌های اقتصادی از بین نمی‌رود، بلکه پیش نیازهای اولیه برای رسیدن به توسعه اقتصادی تازه در این شرایط محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جریان مقابل دولت با رسیدن به توافق مخالفت می‌کنند زیرا دلشان نمی‌خواهد این زمینه ذهنی ایجاد شود که دولت روحانی می‌تواند مشکلات توسعه را حل و به لحاظ روانی در کشور امید و چشم‌انداز جدید ایجاد کند.

فراهانی  با اشاره به اینکه حزب ندای ایرانیان در اردوگاه اصلاح‌طلبان است ادامه داد: تعدد و تکثر سلایق سیاسی را می‌پذیریم و در اهداف کلی وحدت رویه را پیگیری می‌کنیم.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: موفیقت‌های دولت در عرصه‌های ملی و بین المللی برای ما بسیار ارزشمند است واز سیاست‌های دولت روحانی حمایت می‌کنیم اما این بدان معنا نیست که نقد هم نکنیم.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه حمایت هدفمندانه از دولت به معنای پیروی تام از دولت نیست، ابرازکرد: امروز در وزرات کشور حدود 70 درصد فرمانداران زمان احمدی نژاد هنوز تغییر نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: عدم اعتماد و اطمینان به نسل جدید اصلاح‌طلب و عدم بهره‌گیری از تجربه نیروهای اصلاح‌طلبان، چشم‌انداز مناسبی برای انتخای آینده نیست.

این فعال سیاسی ادامه داد: نگرانی ما از این است بسیاری از مشکلات در ارتباط با تایید صلاحیت‌ها در راستای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی به جای اینکه از جاهای دیگر برنامه‌ریزی شود از داخل دولت آقای روحانی محقق شود.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در انتخابات مجلس بر اساس سیاست اصلاح‌طلبان پیش می‌رویم، عنوان کرد: حزب ندای ایرانیان با تمام توان و به صورت فعال در انتخابات حضور می‌یابد و استراتژی ما فراهم‌کردن شرایط حضور و مشارکت حداکثری است.

وی گفت: رفتن به سمت لیست واحد در جبهه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان هدف ماست.

 

 

کد خبر : ۲۸۳۱۹۵