خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس جمهور

نرخ بیکاری در لرستان دو رتبه بهبود یافته است

معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص وضعیت بیکاری لرستان گفت: با تلاش های دولت و استاندار وضعیت بیکاری این استان دو رتبه بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد شریعتمداری در سفر به لرستان با تاکید براینکه تکمیل و بهره‌برداری از سدهای در دست احداث از برنامه‌های اساسی دولت است گفت: دولت به طور ویژه مشغول سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

شریعتمداری، با اشاره به اینکه در سال گذشته دو سد مروک و ایوشان در لرستان به بهره‌برداری رسیدند گفت: انتظار می‌رود سد حوضیان با توجه به منابع مالی مطلوب امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: لرستان یکی از مهم‌ترین استان‌ها در زمینه دامپروری و کشاورزی است اما بخش قابل توجهی از کشت این استان دیم است.

 شریعتمداری افزود : میانگین زمین‌های آبی لرستان 25 درصد است و این در حالی است که این میانگین در سطح کشور 45 درصد است و با تلاش‌های استاندار این میانگین به نرم کشوری خواهد رسید.

وی در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سطح کشور گفت: در سال‌های گذشته روند پروژه‌های عمرانی در کشور کند بوده است و دولت‌ها خیلی نتوانسته‌اند روند سریع در تکمیل طرح‌ها را دنبال کنند.

این مقام اجرایی کشوری افزود : بودجه عمرانی سال 91 کشور 110 هزارمیلیارد ریال بود که این رقم در سال 92 به 210 هزار میلیارد ریال رسید و این در حالی است که بودجه عمرانی کشور در سال 93 حدود 320 هزار میلیارد ریال شد.

شریعتمداری اظهار کرد: امید است اعتبارعمرانی سال 94 همان 320 میلیارد ریال بعلاوه درصدی از تورم اضافه شود.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: علاوه بر منابع، مدیریت نقش اساسی در رشد طرح‌ها دارد و این در حالی‌است که در لرستان تیم دولت و استاندار با قوت در حال پیگیری طرح و پروژه‌های استان هستند.

معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص وضعیت بیکاری لرستان گفت: با تلاش های دولت و استاندار لرستان وضعیت بیکاری این استان دو رتبه بهبود یافته است و با حل مشکلات سیاست خارجی و تحریم‌ها دولت با الهام از منویات رهبری مسیر منطقی را پیش خواهد گرفت تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در این استان فراهم شده است و استاندار لرستان توانسته با ورود سرمایه‌گذاران خارجی و لرستانی‌های مقیم خارج از کشور شرایط خوبی را برای جذب سرمایه‌گذار در این استان ایجاد کند.

کد خبر : ۲۸۳۲۷۹