خبرگزاری کار ایران

روابط تجاری اتاق بازرگانی خراسان رضوی و استان سغد تاجیکستان افزایش می‌یابد

استاندار خراسان رضوی در دیدار با تجار و بازرگانان تاجیکستان بر تقویت تعاملات تجاری با این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار با تجار و بازرگانان تاجیکستان با بیان اینکه این سفر با هدف توسعه مناسبات بین دو کشور صورت گرفته است، بر لزوم تقویت تعامل اتاق بازرگانی خراسان رضوی و سغد تاجیکستان تاکید کرد.

وی تبادل هیئت‌های تجاری، برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها در دو کشور، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری طرفین را از جمله راهکارهای توسعه مناسبات دانست.

رشیدیان گفت: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

وی ادامه داد: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن و 46 ماده معدنی دیگر، فعالیت شش واحد فولادی و 33 واحد در دست اقدام، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت‌های خراسان رضوی به شمار می رود.

استاندار خراسان رضوی قرار گرفتن استان در کریدورهای بین المللی را از دیگر مزایای استان بر شمرد و بر استفاده از آن برایارتقای سطح روابط تاکید کرد.

رشیدیان تسهیل در تردد و روند سرمایه‌گذاری بین دو کشور را ضروری دانست و از آمادگی استان برای جذب سرمایه گذاران تاجیکی خبر داد.

یعقوبی معاون استاندار سغد نیز در این دیدار از توسعه روابط با خراسان رضوی استقبال کرد و آمادگی استان برای توسعه مناسبات با طرف ایرانی را اعلام کرد.

وی توانمندی‌های خراسان رضوی در عرصه‌های مختلف را قابل تقدیر دانست و بر استفاده از آن در استان سغد تاکید کرد.

 

کد خبر : ۲۸۳۳۸۵