خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در بجنورد

کلاهی از نمد«مذاکرات هسته‌ای» برای هیچ گروه سیاسی درست نمی‌شود

وزیرکشور گفت: نمی‌گذاریم از نمد «مذاکرات هسته‌ای» برای هیچ گروه سیاسی کلاهی درست شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، عبدالرضا رحمانی فضلی، در همایش طلایه‌داران تبلیغ، با اعلام اینکه نباید مسئله مذاکرات «هسته‌ای» دست‌آویز رقابت‌های سیاسی قرار گیرد، گفت: عده‌ای فکر می‎کنند از این نمد می‌توانند کلاهی برای کارهای سیاسی خود ببافند. باید بدانند نمی‌گذاریم از نمد «مذاکرات هسته‌ای» برای هیچ گروه سیاسی کلاهی درست شود.

وی افزود: این افراد اعلام می‌کنند، این دیگ باید برای ما بجوشد، در حالی‌که باید منافع ملی و قدرت اسلام را در نظر بگیرند و تابع تصمیم رهبری باشند.

رحمانی فضلی افزود: اکنون هیچ پولی در سیستم بانکی دنیا نمی‌توانیم به جریان بیندازیم چراکه جریان پولی دنیا در دست آمریکاست ونقل و انتقال پول نیز جزء موارد تحریمی است.

وزیر کشور با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: نباید چشم‌ها را به بیرون بدوزیم بلکه باید با حفظ استقلال و کرامت از ظرفیت‌های بیرونی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی با بودجه‌های دولتی نمی‌توان کاری از پیش برد بلکه باید از بخش خصوصی و مردم و سرمایه‌های آنها استفاده کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امنیت در کشور ما مبتنی بر پایه اعتقادات مردم است وافزود: باید نیروهای امنیتی و نظامی تقویت شوند، اما اساس امنیت ما مردم معتقد هستند.

وی بیداری اسلامی را دارای مبانی اعتقادی، تجربی و تاریخی دانست و افزود: با وجود حربه انگلیسی معابانه آمریکایی‌ها مبنی بر قرار گرفتن دین علیه دین این امر به هیچ نتیجه‌ای نرسید و این بار در قالب گروه افراطی و خشونت طلب داعش به میدان آمدند.

وزیر کشور، خطر این گروه را با توجه به حمایت آمریکایی‌ها و دیگر غربی‌ها از آنها جدی دانست و گفت: آنها در سه بستر فقر، جهل و تعصب مردم وارد میدان شدند.

کد خبر : ۲۸۳۴۸۸