خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

انعقاد قراردادهای کاری زیر یک سال در مازندران ممنوع‌ است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، از ممنوعیت انعقاد قراردادهای کاری زیر یکسال در مشاغل با ماهیت مستمر در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، علی بابایی کارنامی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، صبح امروز در جلسه هماهنگی بازرسان کار استان اظهار کرد: دستورالعمل شماره 40 صادره از معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ساماندهی قراردادهای مدت موقت و همچنین صیانت از نیروی کار هفته گذشته به استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل و به استناد اصل دائمی بودن قرارداد کار در کارهای ماهیت مستمراز ماده 7 قانون کار، انعقاد قرارداد کار مدت موقت زیر یک سال در کارهایی که ماهیت مستمر مشروط به بقای کارگاه و کار، ممنوع است و کارفرمایان مکلف هستند در صورت انعقاد قرارداد مدت موقت، قرارداد مزبور را حداقل به مدت یک سال منعقد کنند.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: چنانچه قراردادی کمتر از یک سال منعقد شود، با لحاظ شرایط مذکور در حکم قرارداد یک ساله محسوب خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در پایان افزود: همه ادارات تابعه این اداره کل در سطح استان باید بر اجرای دقیق این دستورالعمل نظارت مستمر داشته باشند.

 

کد خبر : ۲۸۳۶۷۳