خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

دولت توان خود را برای تنش‌زدایی با جهانیان بکار بسته است

استاندار فارس گفت: دولت تمام توان خود را برای تنش‌زدایی و دوستی با جهانیان بکار بسته است.

به گزارش خبرنگارایلناازشیراز، سیدمحمداحمدی که صبح امروز در مراسم گرامیداشت 24 خرداد درشیراز سخن می‌گفت،افزود: دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی دستاوردهای فراوانی داشته است وتاسی از شعر حافظ شیرازی که با دوستان مروت با دشمنان مدارا باعث شده تا  پرونده  هسته‌ای کشورمان در آینده نزدیک با عزت و افتخار به سرانجام برسد.

دراین مراسم که با حضور وزیردفاع وپشتبانی نیروهای مسلح برگزارشد ،استاندار فارس افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت 24 خرداد به این منظور صورت می‌گیرد که شرایط و موقعیت کشور در زمان برگزاری انتخابات مورد بررسی قرار گیرد و شرایط منتهی به انتخاب دکتر روحانی به عنوان ریاست جمهوری ارزیابی شود.

احمدی درادامه به تاکیدات  مقام معظم رهبری در خصوص رقم خوردن حماسه سیاسی، مشارکت گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد92اشاره کرد و افزود: این تاکید رهبر انقلاب موجب انتخاب دکتر روحانی به عنوان شاگرد امام راحل(ره) و همراه مقام معظم رهبری شد.

وی با بیان این مطلب که  دولت اعتدال متعلق به همه مردم است و این دولت از همه ظرفیت‌های کشور برای سازندگی ایران اسلامی استفاده می‌کندافزود: همه گروه‌ها و افراد حق دارند در مسیر پیشرفت ملت ایران مشارکت کنند و عاشقانه برای خدمت به مردم به صحنه بیایند.

استاندار فارس ادامه داد: دولت تدبیر و امید با بهره‌گیری از نیروهای توانمند و با تجربه موفق شده است در عرصه داخلی، تورم را کنترل کند و رشد اقتصادی را علیرغم کاهش قیمت نفت و وجود تحریم‌های ظالمانه رقم بزند.

احمدی با بیان اینکه اعتبارات استان فارس در سال جاری علیرغم کاهش شدید قیمت نفت، بیش از 10 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در دهه فجر سال گذشته حدود یک هزار و 400 میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در فارس به بهره‌برداری رسید که نشان دهنده فعالیت‌های گسترده در عرصه سازندگی استان است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه سازندگی مستمر و گستره در جای جای این استان جریان دارد، بر فعال بودن همه پروژه‌های عمرانی فارس تاکید کرد و ادامه داد: سه سد بزرگ، پروژه آزاد راه شیراز-اصفهان، خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، چندین مجتمع پتروشیمی که تا پیش از این به کلی تعطیل بودند، دو پالایشگاه نفت توسط بخش خصوصی و بزرگ‌ترین آلومینیوم کشور از جمله طرح‌هایی است که در فارس در حال ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید پذیرای انتقادات سازنده است، گفت: متاسفانه برخی با سخنان جهت دار، اقدام به تخریب دولت میک‌نند؛ در حالی که تخریب دولت، تضییع حق ملت است؛ اما ما قصد نداریم جواب رفتارهای بد آنها را بدهیم.

استاندار فارس با بیان اینکه شأن نظام اسلامی بر اساس فرموده امام راحل(ره) خدمت‌گزاری به مردم است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند با به کارگیری نیروهای با تجربه و با تدبیر، بذر امید را در دل‌های مردم بکارد.

احمدی به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در 24 خرداد92 اشاره کرد و ادامه داد: شوراها رکن رکین نظام اسلامی هستند و امیدواریم که این نهاد مردمی به عنوان پارلمان‌های محلی بتوانند در کنار دولت‌مردان برای خدمت به مردم بیش از گذشته تلاش کنند.

کد خبر : ۲۸۳۶۸۷