خبرگزاری کار ایران

مشاور امور بانوان استانداری کردستان

همایش زنان سرآمد کرد برگزار می‌شود

مشاور امور بانوان استانداری کردستان از برگزاری همایش هزار نفری زنان شاخص و سرآمد کرد در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، لیلا آژیر ظهر امروز در جلسه نمایندگان امور بانوان در ادارات استان گفت: برای این همایش هر فرمانداری باید زنان شاخص کرد در آن شهرستان را در عرصه‌های مختلف به ما معرفی کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی دیگری هم در شش ماهه اول امسال تدوین شده است گفت: برگزاری کارگاه‌های عفاف و حجاب با محوریت مقابله با جنگ نرم دشمن با استفاده از ماهواره در دستور کار قرار دارد.

آژیر در مورد محورهای همایش زنان سرآمد کرد گفت: زنان کارگر، ایثارگر، پژوهشگر، کارآفرین، پژوهشی، قرآنی و مذهبی، نخبگان، مددکار، فعال سیاسی و اقتصادی، دهیار، خبرنگار، دانش آموز، ورزشکار، سرپرست خانواده و هنرمند محورهای این همایش خواهند بود.

وی با بیان اینکه این زنان با نظر کمیته داوران انتخاب می‌شوند، افزود: در کنار این همایش بخش‌های جنبی مثل نمایشگاه، ارائه مقاله، پنل تخصصی، سایت، فراخوان و دعوت از زنان مقیم پایتخت یا خارج از کشور هم در برنامه قرار دارد.

مشاور امور بانوان استانداری در ادامه گفت: تهیه و تدوین دفترچه سلامت زنان با کمک دانشگاه علوم پزشکی کردستان و از طریق استان در فرماندرای‌ها و سپس مراکز بهداشت ارائه خواهد شد.

وی از مسائل خانواده و مهارت‌های آموزشی به عنوان موضوعات قابل آموزش نام برد و افزود: جشنواره احیای سنت‌های بومی با اولویت حجاب، پیشگیری از اعتیاد بانوان و کارگاه‌های پیش از ازدواج زنان در استان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۸۳۷۰۲