خبرگزاری کار ایران

ایلنا از حواشی مراسم ۲۴ خرداد شیراز گزارش می‌دهد؛

ایست دوباره استاندار فارس به اصلاح‌طلبان استان

حواشی‌های استاندار فارس تمامی ندارد. این بار سید محمد احمدی در مراسم بزرگداشت 24 خرداد در شیراز، اجرای برنامه را در اختیار اصول‌گرایان فارس قرار داد.

مراسمی که به جای آن باید گروه‌های اصلاح‌طلب و همراه دولت میزبان باشند، خود به میهمانان ناخوانده تبدیل شدند.

امروز استاندار منتسب به اصول‌گرایان فارس، در مراسم بزرگداشت 24 خرداد، محوریت برگزاری برنامه را به اصول‌گرایان سپرد تا بار دیگر به نوعی ارادت خود را به این جناح سیاسی نشان دهد.

بازی‌های پشت پرده استاندارفارس، بارها در این استان تکرار شده است. هنوز حواشی برکناری فرماندار فارس و یا حواشی مربوط به علی مطهری در شیراز به صورت کامل در آرشیو ذهنی قرار نگرفته است که احمدی این بار از بازی جدید خود پرده‌برداری کرد.

بر اساس گزارش خبرنگار ما، غیبت محسوس افراد نامدار واحزاب وگروه‌های اصلاح‌طلب فارس در مراسم 24 خردادامسال در شیراز به گونه‌ای بود که تا ساعاتی پس از زمان از پیش تعیین شده برای شروع این برنامه، صندلی‌های تالار حافظ خالی مانده بود.

صندلی‌هایی که پس از مدتی با تمهیداتی خاص فقط در طبقه اول تا حدودی پرشد.

انجمن اسلامی معلمان، حزب اسلامی کار، حزب مردم سالاری، مجمع متخصصین، حزب اراده ملت، حزب کارگزاران از جمله احزاب غایب در این مراسم بودند.

اصلاحات در استان صورت بگیرد

نامه سرگشاده دانشجویان فارس به رئیس جمهورنیز امروز به حواشی‌های فارس افزود.

دانشجویان در این نامه از وضع موجود حاکم بر استان انتقاد کرده هوای فارس را به  هوای یخ زده زمستان تشبیه کرده‌اند.

دراین نامه که  به امضا انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز،انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز،انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه آزاد مرودشت وتشکل امید ایران دانشگاه آزاد شیرازرسیده است،آمده: امروز که در آستانه ٢٤ خردادماه به استقبال جشن پیروزی اعتدال می‌روید، ما جمعی از تشکل های دانشجویی استان فارس بر آن شدیم تا ضمن عرض تبریکی مجدد، با شما رییس جمهور منتخب مان درد دلی نماییم.

جناب دکتر روحانی عزیز، به خاطر داریم شما در انتخابات سال ٩٢ با شعار اعتدال آمدید، اما ما هنوز هم منتظریم اندک نسیم اعتدال تان به فارس برسد تا شاید مردم فارس هم آنرا استشمام کنند.امروز با اینکه دوسال و به عبارتی نیمی از دوران ریاست جمهوری شما گذشته است اما متاسفانه هوای شهرمان همان هوای یخ زده زمستان است.

هنوز هم فارس بهار اصلاح و اعتدال را به چشم ندیده اما کورسوی امیدی جاریست که اگر زودتر به دادش نرسید ممکن است همان هم از کف برود.

آقای رییس جمهور ! ما دانشجویان برآن شدیم تا امروز وضعیت واقعی فارس را پیش روی شما به تصویر بکشیم ؛ چه بسا با فضای فانتزی‌ای که برای شما ساخته اند بسیار متفاوت باشد ؛ در فارس هنوز اثری از اعتدال شما نیست جناب آقای روحانی.

در فارس اثری از تغییرات مدیریتی همسو با شعارها و وعده‌های دولت شما رویت نشده و حتی فضای ناخوش احوال دانشگاه‌ها هم درمان نشده است .مریضی این فضا زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که همان دانشگاه‌هایی که روزی تشکل هایش میزبان شما بوده‌اند ، در دولت شما نمی‌توانند دکتر مطهری ، مهندس مرعشی ، دکتر کولایی و یا خیلی دیگر از بزرگان این نظام را مهمان خود کنند.

تدوام سریالی بازی‌های احمدی در استان

نکته جالب آنکه طیف همراه استاندار فارس اصلاح‌طلبان این استان را به عدم همراهی با دولت متهم می‌کنند. این در حالی است که این گروه سیاسی ، استاندار فعلی استان را تافته‌ای جدا بافته از دولت می‌دانند و بر این موضوع تاکید دارند که عدم همراهی با استاندار به معنای عدم حمایت از دولت نیست.

این گروه همچنان دولت برآمده از انتخابات 24 خرداد سال 92 را تبلور یافته از جریان اصلاح‌طلبی می‌دانند.

حالا در این استان، فضا به نفع اصول‌گرایان بوده و نمایندگان فارس که عمدتا از طیف اصول‌گرا هستند، استاندار را در این استان حمایت کرده و از موج اصول‌گرایی در فارس حمایت می‌کنند.

گزارش: ایلیا پیرولی

 

کد خبر : ۲۸۳۷۵۶