خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در جشن پیروزی دولت تدبیر و امید

دولت خود را وابسته به هیچ حزب و جناحی نمی‌داند

استاندار گیلان تاکید کرد: اگرچه تمام احزاب در انتخابات سال 92 همراه و پشتیبان دولت یازدهم بوده‌اند اما این دولت خود را وابسته به هیچ حزب و جناحی نمی‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در جشن دومین سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، مردم شهرها و روستاها بدون دخالت احزاب به گفتمان اعتدال رای دادند و این نشان از خلا زیادی بود که مردم احساس کردند.

وی افزود: اگرچه تمام احزاب در انتخابات سال 92 همراه و پشتیبان دولت یازدهم بودهاند اما این دولت خود را وابسته به هیچ حزب و جناحی نمی‌داند.

نجفی حضور پرشور مردم در انتخابات را ناشی از هدایت عالمانه مقام معظم رهبری دانست و افزود: دولت قدردان مردم است.

وی به انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: رییس جمهور خود را تابع قانون می‌داند و تاکید بر شفافیت فیزیکی صندوق رای دارد تا شائبه‌ای بوجود نیاید.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: برگزاری انتخابات پرشور و شفاف در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را جهت خدمت‌رسانی به مردم بکار می‌گیرد، گفت: به دلیل برخی از مشکلات که بین دولت و مجلس وجود دارد، دولت نمی‌تواند همه انتظارات را پاسخ دهد.

نجفی درباره رویکرد دولت به احزاب گفت: علاقمند هستم جلساتی با همه احزاب سیاسی استان داشته باشم و دیدگاه‌های مختلف در خصوص مشکلات و دغدغه‌های موجود در گیلان را جویا شوم.

وی ضمن تشکر از معاون سیاسی خود به دلیل اجرای برنامههای مقدماتی حضور رییس جمهور در گیلان، بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان، شاهد حضور سرمایه‌گذارانی از خارج از کشور بودیم که با هزینه شخصی به استقبال هیئت دولت آمدند.

استاندار گیلان اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، آرامش روانی در گیلان و کشور حاکم شد که این آرامش به سرمایه‌گذاران خارجی نیز منتقل شد.

وی با بیان اینکه امروز باید با صد سرمایه‌گذار نشست برگزار کرد تا دو مورد جواب دهد، تصریح کرد: این وضعیت ناشی از فضای ناامن روانی استان در گذشته است.

نجفی ادامه داد: استان گیلان با وجود امکانات فراوان جزء استان‌های بیکار کشور است که جای تامل دارد.

وی به تلاش دولت در زمینه مهار تورم اشاره کرد و افزود: با وجود تورم ۱۵ و نیم درصدی کشور، تورم در گیلان ۱۳ و نیم درصد است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارت استانی در بسیاری از بخش‌ها بالای هفتاد درصد بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت به دنبال مدیران توانمند و معتدل است، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر، 86 درصد مدیران گیلان تغییر کردند.

نجفی عنوان کرد: بیش از 50 درصد مدیران دولت گذشته از بدنه وزارت کشور نبودند بلکه سیاسی و امنیتی بودند که این مسئله تغییرشان را بسیار دشوار کرده بود.

وی با بیان اینکه همه انتخاب‌های ما بهترین نبوده است، اذعان داشت: در برخی از ادارات کل موفق نبودیم و این به دلیل مشکلات برخی وزارت‌خانه‌ها است.

نماینده عالی دولت در گیلان به وضعیت برنج در استان اشاره کرد و افزود: در دولت گذشته 1 هزار و 950 هزار تن برنج وارد کشور شد که این امر صدمات زیادی به برنج کشور وارد کرد.

وی در خصوص پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم، گفت: دولت بر حسب قانون موظف به پرداخت یارانه بود در حالی‌که برخی افراد یارانه‌بگیر در خارج از کشور زندگی می‌کردند.

نجفی، اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دیگر خدمات دولت یازدهم معرفی کرد و افزود: موفقیت‌های زیادی دولت در بخش بهداشت کسب کرده است که کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی توسط مردم از 37 و نیم درصد به کمتر از 5 درصد از جمله این موفقیت‎ها است.

 

کد خبر : ۲۸۳۸۴۲