خبرگزاری کار ایران

مراسم جشن 24 خرداد حامیان دولت نیمه‌کاره ماند

مراسم جشن 24 خرداد حامیان دولت روحانی امروز در مجتمع فرهنگی هنری ولی‌عصر (عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل نیمه کاره ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مازندران، این مراسم با حضور جمعیت کثیر مردم با طیف اصلاح‌طلب و اصولگرای معتدل همراه بود،  رحیم ابوالحسنی استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب در سخنانی گفت: این که بگوییم ما پیروز شده‌ایم معنی نداشته و جشنی وجود ندارد. ما جمع شده‌ایم تا ارزیابی کنیم از سال گذشته تا کنون چه انجام داده‌ایم.

وی افزود: وقایع تاریخی به لحاظ تکوین و اثربخشی پیوند ناگسستنی از هم دارند 24 وخرداد محصول تاریخی دارد و خصلت یک واقعه تاریخی همین است که از اصول تاریخ باید بیشتر بدانیم .

ابوالحسنی ادامه داد:گاهی برخی وقایع تاریخی برجسته و برخی نمی‌شوند ولی با این وجود گسست تاریخی نداریم و 24 خرداد یکی از وقایع تاریخی و مبارزات تاریخی است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت:تا قبل از مشروطه سیاست حول محور عدالت بود و ما حاکم عادل و ظالم داشتیم و مبارزان آن زمان در صدد جایگزینی بودند و محور عدالت بود و با شکل گیری دنیای مدرن گفتمان جدیدی وارد کشورمان شد.

وی افزود:اصلاح طلب با سیاست هم معناست و یک معنی آن این سیاست یعنی اصلاح جامعه و مردم و نجات دادن آن ها در دنیا و آخرت و فرآیند اصلاح طلبی مستمر.

ابوالحسنی با اشاره به این که در کودتای 28 مرداد دموکراسی‌ها خذف می‌شود افزود: در آن زمان تلاش ادامه پیدا می‌کند و کم کم مبارزه و جبهه جدیدی شکل می گیرد وانقلاب 57 شکل می گیرد و شعار اهالی آن استقلال در مقابل بیگانگان ،آزادی و در واقع رهایی داخلی و جمهوری اسلامی به معنای حکومت مردم بر مردم و اصطلاحات این چنینی شکل گرفت.

ابوالحسنی اظهار داشت:تعارض اصلی انقلاب اسلامی و پهلوی در مبارزه با اقتدارگرایی و دیکتاتوری  بود.

 وی همچنین درباره خدمات دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف مطالبی ارائه داد.

وی در ادامه با بیان اصل‌هایی از قانون اساسی درباره فعالیت‌های سیاسی به بررسی خدمات دولت‌های گذشته پرداخت که تشویق بی‌امان حضار را در پی داشت و پس از آن گروهی در طیف مخالف با شعاردادن باعث بر هم زدن نظم مراسم شدند.

دقایقی بعد از بر هم خوردن نظم مراسم، مسولان سعی در ادامه مراسم داشتند که تنها توانستند به برگزاری یک اجرای زنده موسیقی اکتفا کنند .

لیلا مومنی از دیگر سخنرانان این مراسم در جشن آمل بود که به دلیل برهم خوردن این مراسم سخنرانی وی انجام نشد.

قابل ذکر است در این مراسم، فرماندار و معاون فرماندار و برخی مدیران شهرستانی حضور داشتند.

کد خبر : ۲۸۳۸۵۲