خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در همایش تدبیر و امید:

همه انتخابات‌ها بگو مگو و خط کشی دارد

استاندار قزوین در همایش تدبیر و امید گفت: تمام انتخابات‌ها بگو مگو و خط کشی دارد ،زنده باد و مرده باد دارد اما باید به درجه ای از بلوغ سیاسی برسیم که پس از برگزاری انتخابات همه زیر یک چتر به تدبیر امور بپردازیم و بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات را برطرف کنیم .

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ؛ مرتضی روزبه در همایش«تدبیر و امید در سایه همدلی و همزبانی» که عصر دیروز به مناسبت 24 خرداد ماه سالروز خلق حماسه سیاسی مردم ایران و استقرار دولت تدبیر و امید برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که به لحاظ داخلی و خارجی داریم، فرصت را مغتنم شمرده و با تمام وجود باور داریم اموری که رئیس‌ جمهور جزء برنامه‌های اصلی کاری خود قرار داده است، مشکلات اصلی استان نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: اینکه در 18 ماه گذشته استان قزوین موفق شده در چهار شاخصه حائز رتبه شود و بنده به عنوان نماینده مجموعه مدیران در مجامع مختلف حضور پیدا کنم، سند آشکاری بر تلاش و فعالیت همه مسئولان استان است.

روزبه ادامه داد: تمام انتخابات‌ها بگو مگو و خط‌کشی دارد ،زنده باد و مرده باد دارد اما باید به درجه‌ای از بلوغ سیاسی برسیم که پس از برگزاری انتخابات همه زیر یک چتر به تدبیر امور بپردازیم و بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات را برطرف کنیم بدون اینکه خط کشی های قبل از انتخابات در رفتار ما اثر گذار باشد.

وی عنوان کرد: اگر خط‌کشی‌های قبل از برگزاری انتخابات بخواهد در انجام امور اثرگذار باشد بین مسئولان فاصله ایجاد کرده و قطع‌یقین به نفع جامعه نیست.

استاندار قزوین تصریح کرد: در 35 سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را در کشور تجربه کردیم و به طور متوسط سالی یک انتخابات در کشور برگزار شد بنابراین اگر قرار باشد هر انتخابات پس‌لرزه‌هایی داشته باشد که نظام اجرایی را بلرزاند به نفع جامعه و نظام اجرایی نیست.

روزبه گفت: امروز حمایت از دولت در سایه دقت نظر در کار و فعالیت از سوی مدیران دستگاه ها محقق می شود و شاخصه مهم رویکرد به دولت یا مقابل دولت ایستادن، شاخص کار، تلاش و فعالیت است و بر این اساس در پیکره دستگاه‌های اجرایی استان کسی را سراغ نداریم که به سیاست‌های دولت پشت کرده باشد.

وی بیان کرد: همه انسان‌ها برای خود مواضع و دیدگاه‌هایی دارند اما نباید جامعه را به سمت نفاق و چنددستگی بکشانیم بلکه باید به درجه ای از بلوغ سیاسی برسیم که اگر هرکدام مواضعی داریم به محض قرار گرفتن در پشت میز مواضع خود را کنار گذاشته و به عنوان مدیر دولتی لباس خدمت گذاری بپوشیم .

استاندار قزوین افزود: سعی و تلاشی که امروز برای حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، سند محکمی است که نشان می‌دهد مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای دولت تلاش می‌کنند.

روزبه اضافه کرد: بنده و مسئولان که امروز بر مسند استانداری قرار داریم، در تمام انتخابات‌ها حضور و مسئولیت داشتیم، بنابراین مهمترین موضوع بحث کارکرد و تلاش برای توسعه و آبادانی است و مهم این است که نیروها چقدر سعی و تلاش می کنند..

وی ادامه داد: اگر یکی از مباحث مهم رئیس‌جمهور بحث آب است، جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه آب استان هر هفته یک ساعت قبل از آغاز ساعت کاری در اتاق فکر آب استان و اتخاذ تدابیر و راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات این حوزه حضور پیدا می‌کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه رسیدگی به مسائل حوزه محیط‌زیست در سطح کشور شناخته شده است که موفقیت بزرگی برای استان به شمار می‌رود، بنابراین تمام این موفقیت‌ها نشان از تلاش برای اجرایی شدن سیاست‌های دولت تدبیر و امید است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.

روزبه اظهار کرد: به تمام نخبگان سیاسی استان تأکید می‌کنم که باید دست از ماجراجویی برداریم و یقین بدانیم که امروز خدمت به مردم در راستای دست‌یابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، منویات رهبر معظم انقلاب و اصول دولت تدبیر و روحانی را در دستور کار تمام مدیران ارشد و میانی استان قرار گرفته است.

وی افزود: همه ما باید همت کنیم گره‌ای از گره‌های موجود را بازکنیم و منسجم و متحد باشیم تا بتوانیم از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد برای توسعه استان به نحو مطلوب استفاده کنیم، زیرا وقت برای دعواهای سیاسی زیاد است اما برای اینکه امروز سعی کنیم مشکلات استان را برطرف کنیم، فرصت کمی در اختیار داریم.

وی افزود: از دلایل مهم زمین‌ماندن مشکلات ما در استان در شخصیت‌های سیاسی است و این جای تأسف دارد زیرا این افراد نتوانستند با حفظ مواضع سیاسی با همکاری یکدیگر گامی در راستای رفع مشکلات استان بردارند و از حقوق و منافع استان در مجامع مختلف دفاع کنند.

روزبه ادامه داد: امروز بهترین دفاع از دولت تدبیر و امید، موفقیت آن است و این مهم نیز با شعار، تبلیغات و نصب بنر محقق نمی‌شود بلکه در عمل باید نشان داده شود که  کاهش جرائم عمومی در سال 93 نمونه ای از آن است.

 وی یادآور شد: امسال سال انتخابات است بنابراین باید مراقب باشیم فضا را بیش از حد داغ  نکنیم و حرف های منفی نزنیم و با افزایش شور  و نشاط انتخاباتی، امید را در جامعه زنده کنیم تا شاهد  زمینه حضور و مشارکت حداکثری را فراهم کنیم

کد خبر : ۲۸۳۸۶۹