خبرگزاری کار ایران

برخورد قاطع با هنجارشکنان در ماه رمضان

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی گفت: پلیس با جدیت تمام با کسانی که به صورت علنی در ملاءعام روزه‌خواری کنند برخورد می‌کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سرهنگ هادی شیر محمدی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های پلیس در ماه مبارک انجام شد، اظهار کرد: پلیس امنیت عمومی برای ماه مبارک رمضان هماهنگی‌ها مختلفی را با ادارت و سازمان‌هاب مرتبط در راستای برقراری آرامش زائران و مجاوران امام هشتم انجام داده و همچنین با اتاق اصناف در خصوص ساعت کاری واحد‌های صنفی تذکراتی داده شده است.

وی افزود: در این ایام طبق هماهنگی با دستگاه قضایی به صورت 24 ساعته امکان صدور حکم و کسب اجازه از دستگاه قضایی وجود دارد همچنین پلیس امنیت عمومی به طور 24 ساعته برای دریافت گزارشات و راهنمایی به زائران و مجاوران فعال است.

شیر محمدی با بیان اینکه آمادگی نظارت و کمک برای تنظیم بازار در پلیس امنیت عمومی وجود دارد، عنوان کرد: با افرادی که در امکان عمومی اقدام به روزه‌خواری کنند به طور قاطع و سریع برخورد خواهد شد  همچنین به واحد‌های صنفی که در این ایام پیش از افطار اقدام به عرضه مواد خوراکی کنند مطابق با قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی  در خصوص نظارت بیشتر و رعایت حرمت این ماه هماهنگی‌ها با سازمان‌های مرتبط شکل گرفته تصریح کرد: هیچ واحد صنفی قبل از افطار اجازه ارائه مواد خوراکی را ندارد به جزء هتل آپارتمان‌ها و مراکز اقامتی که می‌توانند به مسافران و زائران هتل خدمات ارائه کنند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی ادامه داد: برای مسیر‌های بین شهری با سازمان ‌های مرتبط هماهنگی شده که برخی مراکز بتوانند خدمات ارائه کنند اما هیچ واحدی چه در شهر چه در بین راه‌ها اجازه نصب بنر و تابلو ندارد.

وی تاکید کرد:خودروهایی‌که سرنشینان آن مرتکب روزه‌خواری بشوند تا 1 ماه توقیف خواهند شد و برای سرنشینان آن پرونده قضایی شکل خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۸۴۵۷۹