خبرگزاری کار ایران

سال گذشته

105 طرح تولیدی از طریق بانک‌ها به صندوق توسعه ملی ارائه شد

استاندار کردستان گفت: در سال گذشته 105 طرح تولیدی از طریق بانک‌ها به صندوق توسعه ملی ارجاع یافت که همگی آنها تصویب شد و این موضوع نشان می‌دهد مسئولان صندوق توجه خوبی به کردستان دارند.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در استان و کمک به فعالیت‌های اقتصادی امری مهم است و باید تمامی دستگاه‌ها و بانک‌ها همکاری متقابل با بخش خصوصی داشته باشند تا سرمایه‌گذاری بیش از گذشته در استان کردستان شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: شورای گفت‌وگو به این منظور شکل گرفت که تمام توانمندی‌های دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی تجمیع و هم‌افزایی در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در استان ایجاد کند و فضای کسب و کار را بهبود دهد.

استاندار کردستان مشکل اساسی طرح‌های تولیدی سال گذشته را نبود طرحی بزرگ که بتواند موجب جهش قابل توجه در فعالیت بخش خصوصی شود، دانست و افزود: مقدمات سرمایه‌گذاری بزرگ برای سال جاری در استان کردستان فراهم شده است

وی با اشاره به اینکه  برنامه و راهبرد و استراتژی روشن برای آینده باید مد نظر باشد، افزود: در سال گذشته 105 طرح تولیدی از طریق بانک‌ها به صندوق توسعه ملی ارجاع یافت که همگی آنها تصویب شد و این موضوع نشان می‌دهد مسئولان صندوق توجه خوبی به کردستان دارند.

وی با بیان اینکه تعریف نشدن مسیر، موجب ناکامی در رسیدن به هدف می‌شود، گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و رونق فعالیت‌های اقتصادی به طور کلی اعم از تولید و تجارت باید راهبرد و برنامه‌هایی ذیل راهبرد تعریف کرد.

زاهدی با تأکید بر اینکه تلاش‌ها باید در راستای سرمایه‌گذاری در همه عرصه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: اشتغال نباید تنها به طرح‌های بزرگ محدود شود و از طرفی باید در سال جاری سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی صورت بگیرد.

وی تسهیلات استان کردستان از محل صندوق توسعه ملی را در بخش ریالی 10 درصد، صنعت و خدمات 12 درصد، تسهیلات ارزی 4 درصد عنوان کرد و افزود: زمان بازپرداخت تسهیلات در استان ما نسبت به سایر استان‌های کشور از این محل دو سال بیشتر است.

کد خبر : ۲۸۴۷۱۰