خبرگزاری کار ایران

در خرم‌آباد

بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی غرب کشور ایجاد می‌شود

شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری خرم‌آباد در نظر دارد، با ساماندهی اطراف پل ‌شاپوری خرم‌آباد فضای سبز زیبایی در حاشیه آن ایجاد کند و بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی غرب کشور را در این محدوده احداث کند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری خرم آباد، یحیی عیدی بیرانوند اظهار کرد: عده‌ای اظهارنظرهایی در مورد منابع، اطلاعات و استعداد‌های مدیریت شهری می‌کنند که احساس می‌کنم با واقعیت‌های شهرداری آشنایی ندارند.

وی بابیان این‌که این افراد، خرم‌آباد را با شهرهای بزرگ مقایسه می‌کنند و انتظار دارند همانند آن شهرها باشد، افزود: این در صورتی است که توسعه شهر وابسته به منابع مالی است و با مدیریت بدون پول جوابگو نخواهد بود.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به این‌که خرم‌آباد 500 هزار نفر جمعیت دارد و بودجه شهرداری‌اش در سال 107 میلیارد تومان است بیان کرد: شهری مانند همدان با جمعیتی حدود 300 هزار نفر بیش‌تر ازاینجا، بودجه شهرداری‌اش 10 برابر بودجه خرم‌آباد است.

وی علت این موضوع را گردش مالی و رونق اقتصادی در دیگر شهر‌ها عنوان کرد و گفت: هر میزان گردش مالی در خرم‌آباد بالا برود درآمد شهرداری هم افزایش خواهد یافت.

عیدی بیرانوند با بیان این‌که ممکن است با تکنیک‌ها و مشارکت با بخش خصوصی، بخشی از درآمد شهرداری را جذب کنیم، خاطر‌نشان کرد: منابع در‌آمدی روز‌مره و جاری نمی‌تواند با مشارکت بخش خصوصی تأمین شود.

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: بسیار نیازمند هستیم که واقعیت مدیریت شهری را همه بدانند و در این رابطه شناخت داشته باشند که مدیریت شهری چه وضعیتی دارد.

عیدی بیرانوند ضمن تأکید بر این‌که لازم است روی شهر بیش‌تر کار شود و ظرفیت‌هایمان را باید معرفی نمود، افزود: خرم‌آباد قطب صنعتی، تجاری، مذهبی و غیره نیست ولی ظرفیت‌های مهمی مانند موسیقی، آثار تاریخی، آب و هوای خوب را دارد.

وی بیان کرد: لرستان از معبر گردشگری بایستی به مقصد گردشگری تبدیل شود.

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: با احداث اماکن گردشگری در تپه‌های مشرف به شهر، ساخت مفرغ‌های ارزشمند، چشمه‌های زیبا سعی در شبیه‌سازی این موارد کرده‌ایم تا بتوانیم آینده خوبی را برای این شهر و همچنین استان به ارمغان بیاوریم.

عیدی بیرانوند یکی از مشکلات شهری را اختلاف و چنددستگی دانست و گفت: ما بایستی تلاش کنیم که خوبی‌ها را انعکاس دهیم و از تفرقه و درگیری اجتناب کنیم و به دنبال فضای زیبا برای شهر و استان باشیم.

وی یکی از اقدامات مهم شهرداری را احداث آبشار طلایی واقع در منطقه دره گرم ذکر کرد و اظهار داشت: این پروژه در کمیسیون ماده 5 مصوب شد که هم‌اکنون آغاز به کارشده است و با احداث این پروژه از فرصت سوزی‌هایی که در آنجا صورت می‌گرفت جلوگیری نمودیم.

عیدی بیرانوند گفت: عده‌ای زمین‌خوار با ساخت‌وساز غیر‌مجاز و همچنین انباشته شدن نخاله‌ها قصد تصرف آن منطقه را داشتند که با اجرای این طرح از رشد آن‌ها جلوگیری کرده و ساخت‌وساز‌های غیر‌مجازی که در آنجا صورت گرفته را در اسرع وقت تخریب خواهیم کرد.

شهردار خرم‌آباد از مساعدت استانداری، منابع طبیعی و ورود دادستانی در رابطه با تپه کهریز خبر داد و تصریح کرد: عده‌ای هم در این مجموعه با ساخت‌وساز‌های غیر‌مجاز قصد تصرف این مکان را داشتند که دادستان خرم‌آباد به موضوع ورود پیدا کرد و اجازه نداد آن‌ها به هدفشان برسند.

عیدی مساحت این پروژه را 7 هکتار عنوان کرد و گفت: با احداث این مجموعه گردشگری ورودی زیبایی را در جاده خرم‌آباد- بروجرد خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: شهرداری خرم‌آباد در نظر دارد، با ساماندهی اطراف پل ‌شاپوری خرم‌آباد فضای سبز زیبایی در حاشیه آن ایجاد کند و بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی غرب کشور را در این محدوده احداث کند.

کد خبر : ۲۸۴۷۸۷