خبرگزاری کار ایران

بازگشت 400 واحد تولیدی آذربایجان غربی به چرخه تولید

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: 400 واحد تولیدی در سطح استان با تمهیدات اندیشیده شده به چرخه تولید باز می‌گردند.

به گزارش ایلنا، تقی کهوریان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: شرایط لازم را برای فعال‌سازی دوباره این واحدهای تولیدی مهیا کرده‌ایم که امیدواریم روند انجام مقدمات اجرای این طرح فراهم شده و به زودی شاهد ادامه کار این 400 واحد در راستای توسعه سرمایه‌گذاری، درآمدزایی و اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر افزون بر یک هزار واحد تولیدی راکد در آذربایجان غربی وجود دارد که سعی می‌کنیم زمینه خروج از رکود بقیه واحدهای تولیدی را نیز با عارضه‌یابی‌های لازم فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: یکی ازمهم‌ترین موارد درراستای کمک به ادامه کار واحدهای تولیدی فعال و فعالیت دوباره واحدهای راکد، سنجش وضعیت تولید و عارضه یابی عدم تولید این واحدهاست که باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این خصوص با اهتمام ویژه وارد عمل شوند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه برواحدهای بزرگ مقیاس، این اقدام باید در بین واحدهای کوچک و فعال در شهرک‌های صنعتی نیز انجام گیرد که در این خصوص شرکت شهرک‌های صنعتی استان وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد.

کهوریان گفت: امیدوارهستیم با عارضه‌یابی مناسب و تمهید برنامه‌های لازم در راستای فعال کردن هرچه زودتر واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی موفق باشیم و زمینه اشتغال جوانان و کاهش مشکلات اقتصادی را در استان فراهم کنیم.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های درگیر با مشکل واحدهای تولیدی راکد، غیرفعال و نیمه فعال در کشور است و از دو هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی مستقر در این استان، افزون بر یک هزار واحد با مشکلات متعدد سرمایه‌ای، در وضعیت راکد هستند.

علاوه بر آنها تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی نیز با ظرفیتی کمتر از 50 درصد ظرفیت اسمی کار می‌کنند که نیمه‌فعال نامیده می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین نتایج رکود تولید در آذربایجان غربی، رشد بیکاری در استان است به طوری که افزون بر 110 هزار نفر فارغ التحصیل بیکار در این استان وجود دارد.

کد خبر : ۲۸۴۹۴۳