خبرگزاری کار ایران

مبارزه با مواد مخدر عزم جمعی را می‌طلبد

استاندار خراسان شمالی گفت: مبارزه با مواد مخدر عزم جمعی را می‌طلبد. و نیازمند اراده ملی است

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، سید علی اکبر پرویزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی از تاکیدات دولت و وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر تنها با مشارکت مسوولان و مردم امکانپذیر است و در این زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه و آگاه‌سازی خانواده‌ها بسیار مهم است.
 
پرویزی افزود: مسئله مبارزه با مواد مخدر با رویکرد سیستم اداری اثر بخش نخواهد بود و باید با رویکرد اجتماعی و مشارکت خانواده ها و دستگاههای اجرایی صورت پذیرد.
 
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در سال93 در بخش سخت‌افزاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی  در بحث مبارزه با مواد مخدر اقدامات اقدامات خوبی صورت گرفته و انتظار ما این است که تلاش‌ها در حوزه پیشگیری در سال 94 افزایش یابد.
 
پرویزی گفت: مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال جوانان از عوامل مهم افزایش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سطح جامعه است.
 
پرویزی در ادامه سخنان خود خطاب به متولیان بخش مبارزه با مواد مخدر افزود:  در حوزه مبارزه با مواد مخدر کنترل‌ها و پیشگیری‌ها نباید به صورت مقطعی بلکه باید در بستر زمانی طولانی اتفاق بیفتد.
 
وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید منسجم و تاثیر گذار باشد، افزود: 10 درصد اعتبارات فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی باید در راستای آموزش، پیشگیری و درمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشد.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: دیدگاه‌ها و پژوهش‌ها در دستگاه‌های اجرایی باید عملیاتی شود و دانشگاه‌ها باید در این خصوص ورود جدی داشته باشند.
 
پرویزی گفت: همکاری دهیاران با نیروی انتظامی برای مبارزه با موادمخدر ضروری‌ست و باید از تواناییهای دهیاریها در این حوزه استفاده شود.
 
وی افزود: دهیارانی که در راستای شناسایی و پاکسازی روستاهای خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر توفیق داشته باشند مورد تشویق مالی قرار خواهند گرفت.
گفتنی‌ست در این جلسه برنامه‌های فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی به مناسبت  5 تیر ماه سالروز مبارزه با مواد مخدر از سوی اعضاء شورا مطرح شد.
کد خبر : ۲۸۴۹۶۲