خبرگزاری کار ایران

بر پایی سفره افطار در ادارات گیلان ممنوع است

استاندار گیلان برپایی سفره‌های افطار از سوی ادارات دولتی استان در ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام کرد و افزود: این موضوع در قالب دستورالعمل به تمام دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها و واحدهای زیر مجموعه ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی و انضباطی بودن بودجه ، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و سازمان ها باید بر صرفه جویی بیشتر در هزینه هایشان دقت کنند.

وی بودجه امسال را انضباطی خواند و ادامه داد: دستگاه های اجرایی و سازمان ها باید با مصرف بهینه و کاهش مصرف بسیاری از موارد غیر ضروری در هزینه هایشان صرفه جویی کنند.

نجفی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف سوخت،انرژی و هزینه های جاری در دستگاهها ، عنوان کرد:  باید در برخی از بخش ها صرفه جویی شود که می تواند هم صرفه جویی مالی و اداری ایجاد و هم منابع کشور را حفظ کند

استاندار گیلان اجرای طرح دولت الکترونیک را نیز در کاهش هزینه ها و صرفه جویی ها موثر دانست و گفت :علیرغم اینکه نیازمند پیشرفت در حوزه دولت الکترونیک هستیم اما با ارتقاء این بخش علاوه بر صرفه جویی در منابع ملی موجب کاهش هزینه ها و مفاسد اداری و تسریع در کارهای مردم می گردد.

وی به کاهش حق ماموریت کارکنان دولت در سال 94 اشاره و تصریح کرد: در سال جاری نسبت به سال قبل 70 درصد حق مأموریت ها قابل پرداخت است که باید تلاش گردد با فعال کردن دولت الکترونیک از مأموریت های غیرضروری اجتناب گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاموش کردن لوازم اداری وسایل سرمایشی پس از ساعت اداری را در حفظ سرمایه های ملی و بیت المال ضروری دانست و یادآور شد: رصد، هدایت و تاکید مدیران در صرفه‌جویی دستگاه‌ها موثر است.

وی برپایی سفره های افطاری از سوی ادارات در ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام کرد و افزود: موضوع مذکور در قالب دستورالعمل به تمام دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها و واحدهای زیر مجموعه ابلاغ می‌شود.

استاندار با تاکید بر بهره گیری از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در سفره گذاری و پهن کردن سفره هایی برای ایتام، مستمندان و سالمندان و خانواده شهدا باید پیشرو باشیم اما سفره گذاری افطاری در ماه مبارک رمضان برای کارکنان ادارات، نیازی نیست.

وی با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: برخود وظیفه می دانم از وزیر آموزش و پرورش به عنوان وزیری که حضوری قوی در استان داشتند و چهار بار به گیلان سفر کردند قدردانی کنم و امیدوارم نمایندگان محترم مجلس تصمیمی بگیرند تا در زمان باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید حضور ایشان را در دولت همچنان داشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی از دوران دولت گذشته در استان گفت: در برنامه ششم توسعه گامهای خوبی برای گیلان برداشته شده است و برای شناسایی فرصت ها با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه گیلان و کارشناسان بخش خصوصی گروهی قوی با هدایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تدوین آمایش سرزمینی استان تشکیل شده است.

در ادامه این جلسه محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به افزایش 11 درصدی مجموع اعتبارات جاری استان گفت: میزان اعتبارات جاری استان در سال جاری 245 میلیارد تومان است.

محمدحسین قربانی رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه صرفه جویی در دستگاهها باید در دستور کار آنان باشد گفت: باید به سمت مکانیزه کردن دستگاههای اداری برویم.

 

 

کد خبر : ۲۸۵۰۷۹