خبرگزاری کار ایران

از ابتدای امسال تاکنون

بیشترین میزان مصرف برق در مازندران، 30 خرداد صورت گرفته است

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیشترین مزان مصرف برق در استان را 30 خرداد اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گشته در همین روز 11 درصد مصرف برق با افزایش مواجه شده است.

به گزارش ایلنا از ساری قاسم شهابی امروز در جلسه مدیریت مصرف و کاهش پیک به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش درجه دما طی روزهای آینده اشاره و گفت: بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی درجه دما از روز گذشته افزایش چشمگیری داشت بطوری‌که در روز های آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی روند مصرف برق مشترکان مازنی از اوایل خرداد تاکنون را مورد بررسی قرار داد وافزود: بیشترین مصرف برق مشترکان در ساعات 15 مورخ 30 خرداد اتفاق افتاد که 1354 مگاوات بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 تا 11درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه افزایش بیش از حد بی‌سابقه دما طی روزهای اخیر و تداوم آن بر افزایش مصرف برق تاثیر فراوان گذاشته و پیک بار شبکه توزیع را افزایش داده  است، اظهار کرد: ساعات اوج مصرف در استان دو مرحله است به گونه‌ای که امسال و سال گذشته از ساعت 12 لغایت 15 و 19 لغایت 23 شاهد بیشترین مصرف برق در استان بودیم.

شهابی خاطرنشان کرد: اگر درجه دما از 37 درجه افزایش یابد به ازای افزایش هر درجه 140 مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابد  که نگران‌کننده  است.

کد خبر : ۲۸۵۳۳۸