خبرگزاری کار ایران

افزایش 600 تخت بیمارستانی جدید به بیمارستان‌های خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از افزایش 600 تخت بیمارستانی جدید به مجموع تخت‌های موجود بیمارستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی اکبر پرویزی در نشستی با خبرنگاران افزود: رویکرد دولت روحانی اختصاص اعتبار به پروژه‌هایی است که از دولت قبل بر گرده مردم و دولت سنگینی می‌‍کند و بر این اساس اعتبارات به طرح‌هایی اختصاص پیدا کرد که که یا نیمه‌تمام بود و یا از درصد پیشرفت بالایی برخوردار بودند.

 وی افزود: رئیس جمهور تنها دو مصوبه جدید راه‌آهن اسفراین و برچیده شدن مدارس خشتی و گلی را به خاطر ضرورت‌ها موجود در این سفر اختصاص داد.

وی ادامه داد: خراسان شمالی یکی از مشکلاتش عدم برخورداری از فضاهای مناسب آمزشی بود که طی ماه‌های گذشته توسط مدیرکل وقت این کمبودها رسانه‌ای شده بود و قرار شد برای حذف هر کلاس خشتی و گلی، 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شود که جمعا با این اعتبار 200 کلاس خشتی و گلی و کانکسی این استان ، برچیده خواهد شد.

پرویزی افزود: در این سفر به خاطر توجیهات خوبی که قبل از سفر برای وزرا داشتیم؛ وزیر راه و مسکن تمام قد از اتمام جاده دوبانده بجنورد به جنگل گلستان دفاع کرد و این طرح با اعتبار 300 میلیارد تومان جزو مصوبات بود.

وی اختصاص اعتبار لازم برای ایجاد و ساخت 660 کیلومتر راه اصلی و روستایی را از دیگر مصوبات خوب سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی اعلام کرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی افزود: همچنین 75 روستای بالای 20 خانوار باقی مانده نیز گازرسانی خواهد شد و به 46 روستا که در مسیر گازرسانی هستند اما از لحاظ تعداد خانوار از 20 خانوار کمتر هستند گازرسانی می‌شود.

پرویزی در خصوص حوزه آبرسانی بیان کرد: 13 مجتمع آبرسانی روستایی تکمیل خواهد شد و 35میلیارد تومان نیز برای تکمیل پروژه آبرسانی از سد شیرین دره به بجنورد منظور شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه 100میلیارد تومان اعتبار برای حوزه بهداشت و درمان طی این سفر منظور شده است، توضیح داد: این استان دارای 800 تخت بیمارستانی است که طی دو سال آینده 600نخت دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد.

 

 

کد خبر : ۲۸۵۵۵۱