خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام دکتراکبرحمید زاده گیوی

آیت الله سید مهدی یثربی مرجع و پناه درماندگان بود

« حجت الاسلام دکتراکبرحمیدزاده گیوی » گفت : اگر امروز کاشان از نظر اعتقادی وایمانی دوش به دوش دیگر شهرهای مذهبی کشور پیام معنوی می‌دهد مرهون زحمات وتلاش‌های زنده‌یاد آیت الله حاج سید مهدی یثربی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان « حجت الاسلام دکتر اکبرحمید زاده گیوی » استاد حوزه و دانشگاه در نهمین سالروز ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی  نماینده ولی فقیه و امام جمعه اسبق کاشان با اشاره به وجود بی‌نظیر علمای دینی، دانشمندان،ادبا و شعرا، از سهراب سپری  کاشانی به عنوان شخصیتی  که آثارش به زبان‌های مختلف دنیا برگردانده شده است نام برد و گفت : سهراب سپهری کسی است که برکاشانی بودن خودش مباهات می‌کند.

 وی ضمن گرامی داشت نهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله سید مهدی یثربی و بیان فضایل اخلاقی وی ، از ایشان به عنوان یک مرجع ،عالم و مفاخر دینی که نورهدایت را ازگذشته های دور به  منطقه دینی کاشان گستراند نام برد و اظهار کرد : آیت الله سید مهدی یثربی درسنگرنماز جمعه کاشان سنگر سکون وآرامش بود .

حجت الاسلام حمیدزاده گیوی با بیان اینکه  آیت الله سید مهدی یثربی مرجع و پناه درماندگان بود گفت: او عالمی بود که درب خانه‌اش همیشه درصف‌های طولانی به سوی درماندگان و دردمندان شهرستان کاشان باز بود.

این استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به اینکه  روحانی بودن تنها به داشتن علم و دانش نیست تصریح کرد : هرچند علم و دانش حرف اول را می‌زند ولی با توجه به پیشرفتی که از نظر رسانه‌ای و وسایل ارتباط جمعی دردنیا با آن مواجه هستیم یک عالم باید دراین مقطع از زمان بتواند از فرصت‌های پیش آمده طوری استفاده کند  تا پاسخگوی شبهات دشمنان باشد .

وی از آیت الله یثربی به عنوان یک عالم تاثیر گذار در جامعه  که همراه علم، عمل نیز داشت  نام برد و اظهار کرد: عالم بدون عمل نمی‌تواند درجهت خدمت به مردم موفق باشد.

وی اولین فاکتور آیت الله سید مهدی یثربی را اهل علم و اخلاص  بودن دانست و یادآور شد: در حال حاضر نیز پرچم فقاهت  و مردم‌داری این عالم ربانی به دست  فرزندش حضرت آیت الله آمیر سید محمد یثربی سپرده شده است.

حجت الاسلام حمید زاده گیوی برگزاری مراسم‌های باشکوه درماه‌های محرم ، صفر و رمضان با حضور اقشار مختلف مردم منطقه کاشان و طلبه های دینی از شهرهای قم  وتهران را  از دیگر خصایص زنده یاد آیت الله سید مهدی یثربی برشمرد و گفت : اگرامروز کاشان از نظر اعتقادی  و ایمانی دوش به دوش دیگر شهرهای  مذهبی  کشور پیام معنوی می دهد مرهون زحمات  و تلاشهای  زنده یاد  آیت الله حاج سبد مهدی یثربی است .

کد خبر : ۲۸۵۸۷۴