خبرگزاری کار ایران

به منظور مقابله با گرد و غبار در استان البرز

اجرای طرح‌های آبخیزداری در اولویت قرار گیرد

استاندارالبرز بر لزوم اولویت قراردادن طرح‌های آبخیزداری در استان البرز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی روز پنج شنبه، در نشست بررسی تشکیل کمیته استانی گرد وغبار البرز گفت: لازم است مسئولان استانی با انجام مطالعات در این‌باره، این مطلب را در دستور کار اصلی مطالبه‌گری استانی، در آستانه سفر ریاست جمهوری به  البرز قرار دهند .

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌بایست، طرح‌های پیشگیرانه از پدیده گرد و غبار را به جد دنبال کنند افزود: لازم است از تجربیات مرکز کویرشناسی دانشگاه تهران در این خصوص استفاده شود.

طهایی با بیان اینکه جلوگیری از پدیده گرد و غبار ضرورتی انکارناپذیر است خاطرنشان کرد: ریشه‌یابی بروز این پدیده زیست محیطی، باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد و طرح‌های مقابله با آن با مطالعات هرچه بیشتر اجرایی شود .

استاندار البرز در ادامه با اشاره به وضعیت خشک و بیابانی شهرستان اشتهارد افزود: به فرماندار این شهرستان اعلام شده است که از تجربیات مرکز کویر شناسی دانشگاه تهران استفاده کنند و طرح‌های اجرایی این مرکز در مورد مبارزه با بیابان‌زدایی را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون 45 هزار هکتار اراضی دراین استان بیابان‌زدایی شده افزود: لازم است از طرح‌های مطالعاتی زیست محیطی و بیابان‌زدایی نقاط مختلف کشور مثل بحث دریاچه ارومیه، در کاهش بیابان‌زدایی مناطق مختلف البرز استفاده شود.

کد خبر : ۲۸۶۲۳۵