خبرگزاری کار ایران

رئیس کل داگستری استان

امروز در گیلان هر ۳ ازدواج ۱ مورد به طلاق ختم می‌شود

رئیس کل داگستری گیلان گفت: امروز در گیلان هر ۳ ازدواج ۱ مورد به طلاق ختم می‌شود که در ۵ ساله اول ازدواج رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد سیاوش‌پور دستگاه قضایی کشور را قدرتمند خواند و گفت: نظام قضایی جمهوری اسلامی بر اساس اصل۱۵۶ قانون اساسی با دور اندیشی تدوین شد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه کشور تحقق بخش عدالت است، افزود: رسیدگی به صدور حکم، شکایات و دعاوی در چهارچوب قانون، احقاق حقوق عامه، کشف جرم، تعقیب مجرمین، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین از جمله وظایف قوه قضاییه است.

سیاوش پور ادامه داد: قوه قضاییه با نقش قضایی و نظارتی در حال خدمت گسترده به مردم است.

وی دسترسی ساده و آسان به عدالت را اولویت دستگاه قضایی معرفی کرد و بیان داشت: تسریع در رسیدگی از جمله مواردی است که در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.

وی اظهار داشت: قوه قضاییه جهت حفظ حقوق شهروندی تلاش می کند و همه انسانها با هر دیدگاهی در برابر قانون یکی هستند و تبعیضی وجود ندارد.

 وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳، ۵۵۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی گیلان مطرح شد، تاکید کرد: باید برای این کار چاره اندیشی کرد.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری، عنوان کرد: پایین بودن سطح آگاهی مردم در مسایل حقوقی موجب چالش میشود که از انعقاد قرارداد بدون مشورت می توان بعنوان نمونه ای از این نا آگاهی ها نام برد.

وی گفت: امروز در گیلان هر ۳ ازدواج ۱ مورد به طلاق ختم می شود که در ۵ ساله اول ازدواج رخ می‌دهد.

وی بیشترین حجم  پرونده‌ها را مربوط به دادگاه‌های خانواده معرفی کرد و افزود: در ده سال گذشته ده جرم فراوان را از سیستم قوه قضاییه استخراج کردیم که اولین آنها مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه در گیلان از مجموع ۸ هزار زندانی ۵۲ درصد مربوط به مواد مخدر است، گفت: دومین جرم از نظر فراوانی سرقت است که اغلب ریشه اقتصادی دارد و ناشی از عدم اشتغال است.

وی سومین فراونی جرم را مربوط به درگیری فیزیکی اعلام کرد و افزود: این نوع جرم ریشه روانی دارد و باید از طریق فرهنگی طبابت شود.

سیاوش‌پور همچنین از اهانت بعنوان چهارمین جرم از نظر فراوانی یاد کرد و بیان داشت:  این موارد به همراه تعدی بعنوان پنج عنوان مجرمانه در ده ساله گذشته در گیلان مطرح هستند.

وی اظهار کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال بدون برخورد سیاسی و جناحی و بدون تردید برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص حفظ انفال نگرانی داریم افزود: این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری است و برخورد قاطعی در این رابطه صورت می‌گیرد.

 

کد خبر : ۲۸۶۳۷۸