خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان

ارتکاب قتل‌های زنجیره‌ای در مازندران واقعیت ندارد

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران گفت: ساری باید پایلوت مبارزه با ساخت‎وسازهای غیرمجاز شود و در این زمینه نیز همه نیروهای خود را به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه شورای اداری شهرستان ساری صبح امروز با حضور سردار جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.

در این جلسه سردار جعفری‌نسب با بیان اینکه به دلیل حفظ ریشه‌های سنتی امنیت پایدار بیشتر احساس می‌شود گفت: یکی از کارهایی که باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، ایجاد ضریب امنیتی از قبیل نصب دوربین‌های امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک بنا بر مصوبه شورای تامین استان 370 الی 400 دوربین در سطح مازندران نصب خواهیم کرد اظهار کرد: این اتفاق برای اولین بار است که در استان اتفاق می‌افتد و امید داریم از این طریق بتوانیم موارد ناامنی را کاملا کنترل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران ساخت وسازهای بی‌رویه، غیرقانونی و تغییر کاربری زمین‌های مزروعی و منابع طبیعی عمده مشکلات استان است که طی دو سال گذشته بشدت با این معضل برخورد شده است.

وی با انتقاد از دستگاه‌هایی که در دادن آب، برق، گاز، وتلفن به ساز وساخت‌های غیرمجاز آسان می‌گیرند گفت: انتظار بر این است که دستگاه‌های نظارتی در سازمان‌های خدمات دهنده نظارتی دقیق داشته باشند.

سردار جعفری‌نسب افزود: ساخت ملک تجاری خزرآباد نیز یکی از چندین ساخت وسازهای غیرمجاز بود که متاسفانه از دستگاه‌های خدمات دهنده خدمات گرفته بود وپس از سه سال ساخت به حکم قضایی تخریب شد.

وی با اشاره به قتل‌های اخیر استان مازندران گفت: این قتل‌ها هیچ‌گونه ناامنی را در استان تعریف نمی‌کند بلکه این قتل‌ها ریشه در اختلافات خانوادگی دارد.

جعفری‌نسب با اشاره به کشف جسد یک زن در خزرآباد ساری و قتلی که در شهرستان سیمرغ اتفاق افتاد، تصریح کرد: 90 درصد قتل‌هایی که کشف شده‌اند، خانوادگی هستند و آنچه که در خزرآباد رخ داده است یک خودکشی بوده و اتفاق شهرستان سیمرغ در اثر نزاع خانوادگی اتفاق افتاد، لذا عنوان کردن قتل‌های زنجیره‌ای که در این مدت بر سر زبان‌ها افتاده بود، واقعیت ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران تاکید کرد: هرچه سطح سواد اجتماعی بالا می‌رود گرفتاری‌های ما کمتر می‌شود، لذا اگر در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش بیشتری شود، مشکلات کمتری داریم.

وی در ادامه جلسه پیشنهاد داد که شهرستان ساری پایلوت مبارزه با ساخت‎وسازهای غیرمجاز شود و در این زمینه نیز همه نیروهای خود را به کار می‌گیرد.

جعفری نسب تصریح کرد: امنیت خوب و پایداری را در استان داریم و باید تلاش کنیم که مباحث امنیتی را به‌گونه‌ای دنبال کنیم که مورد سوءاستفاده قرار نگیرد و وحدت و یکپارچگی را خدشه‌دار نکند.

کد خبر : ۲۸۶۷۱۹