خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان

ایجاد ارتباط دوسویه میان سازمان و جامعه وظیفه روابط عمومی‌هاست

استاندار کردستان ایجاد ارتباط دوسویه میان سازمان و جامعه هدف را وظیفه مهم و خطیر روابط عمومی‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه دیروز در دومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌های استان کردستان اطلاع‌رسانی درست و واقعی درباره نحوه عملکرد و فعالیت‌های دستگاه‌ها را یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها دانست.

وی ادامه داد: در برخی موارد و بر اساس شاخص‌ها، عملکرد سازمانی ممکن است بسیار مطلوب باشد درحالی که جامعه دید مثبتی نسبت به این مسئله نداشته باشد و این ضعف ارتباط است.

استاندار کردستان، ایجاد ارتباط دوسویه میان سازمان و جامعه هدف را وظیفه روابط عمومی دانست و افزود: با توجه به اینکه مردم نسبت به فعالیت و عملکرد دستگاه‌های دولتی حساس هستند وظیفه روابط عمومی در این زمینه بسیار مهم و اثرگذار است.

زاهدی عنوان کرد: روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌ها باید در عملکرد خود و به ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی، فرا استانی عمل کنند و فعالیت‌های دستگاه متبوع خود را در سطوح گسترده‌تری منعکس سازند.

وی شناخت سازمان و جامعه هدف را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این امر سبب می‌شود که ارتباط بسیار خوب و مثبتی برقرار شود که به نفع سازمان و جامعه است.

استاندار کردستان بر لزوم ارتقای سطح علمی روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای فعالان این عرصه به همراه کسب تجربه می‌تواند این بخش را در مسیری صحیح هدایت کند.

زاهدی تصریح کرد: آشنا ساختن مردم با وظایف ادارات و سازمان‌ها نیز یکی از وظایف مهم حوزه روابط عمومی است که می‌تواند نحوه و کیفیت خدمت‌رسانی را به مردم ارتقا بخشد.

وی بر ارتباط موثر میان کارشناس روابط عمومی با مدیر تاکید و عنوان کرد: این ارتباط موثر در نهایت به نفع سازمان و مردم است و می‌تواند تصویری روشن از دستگاه مربوطه در جامعه ارائه دهد.

استاندار کردستان در پایان اضافه کرد: تدوین سند راهبردی روابط عمومی‌های استان می‌تواند برای ارتقای سطح فعالیت‌های این بخش مهم، در ادارات و سازمان‌ها مفید و موثر باشد.

سند راهبردی شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها تدوین می‌شود

کوهسار دادور یکشنبه‌شب در دومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان کردستان که به ریاست استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه در تدوین سند راهبردی شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها از نظرات اساتید و مدرسان مطرح حوزه ارتباطات بهره گرفته شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تدوین این سند مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

وی عنوان کرد: تدوین سند راهبردی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کردستان از مهم‌ترین برنامه‌های این دوره شوراست که با تاکید استاندار در اولویت فعالیت‌ها قرار گرفته است.

دادور تصریح کرد: این سند، نقشه راه برای فعالیت روابط عمومی‌هاست که در آن به تمام مسائل مرتبط با این بخش مهم و اثرگذار در ادارات و سازمان‌ها توجه شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کردستان گفت: تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها، بکارگیری سیستم‌های نوین ارتباطی، ساماندهی تبلیغات و شیوه‌های بهره‌گیری از فضای مجازی از جمله اهداف تدوین سند است.

وی عنوان کرد: همچنین در تدوین سند راهبردی روابط عمومی‌های استان کردستان، به مسائلی از جمله حقوق شهروندی، آداب و رسوم و ارزش‌ها، تکریم ارباب رجوع و محیط زیست توجه شده است.

دادور با تاکید بر اینکه سند مذکور عملیاتی است، افزود: تک‌تک بندهای قید شده در سند از تجربیات فعالان این عرصه در استان و نظرات صاحبنظران گردآوری شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کردستان بیان کرد: ضمانت اجرایی سند تدوین شده، روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌ها هستند که باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

کد خبر : ۲۸۶۹۸۳