خبرگزاری کار ایران

شهرهای آمل و ساری کانون رویدادهای مهم تاریخی بوده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: شهرهای آمل و ساری کانون رویدادهای مهم تاریخی بوده‌اند و در شکل‌گیری حکومت علویان نقش بارزی را ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،  علیجان شمشیربند شامگاه یکشنبه در یکصد وبیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری که با حضور اعضای شورای شهر و شهردار آمل برگزار شد، افزود: ساری و آمل علاوه بر اشتراکات اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به لحاظ تاریخی نیز قرابت‌های زیادی با هم دارند.
 
وی افزود: آمل روزگاری در سرزمین تبرستان مرکزیت داشته است و امروز هم اگر مرکزیت سیاسی و اداری ندارد اما تمرکز بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی، صنعتی ، خدماتی و علمی در این شهر نشان می‌دهد که آمل هنوز هم نقش تعیین کننده‌ای در توسعه استان دارد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه به پروژه‌های انجام شده از قبیل، بوستان ملل، میان‌گذر فرهنگ- طالقانی، پل کابلی، پل سردار نبوی، کانال هدایت آب‌های سطحی و... در شهر ساری اشاره کرد و گفت: احداث نیروگاه زباله‌سوز، روگذر تقاطع بلوار کشاورز، پارک جنگلی هزار و 260 هکتاری سکوتپه، کمربندی جنوبی و... از جمله پروژه‌های در دست اقدام  و در انتظار شهر تاریخی ساری است.
 
وی افزود: توسعه گردشگری شهری، شکوفاسازی استعدادهای گردشگری شهر، ساماندهی بافت فرسوده و توسعه امکانات و خدمات توریستی نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 
کد خبر : ۲۸۷۰۳۲