خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد

مجوز سنگ‌شکن کوهی در بویراحمد و دنا صادر نمی‌شود

متاسفانه درگذشته ، مجوزهایی برای راه اندازی " سنگ شکن های کوهی " در حوزه بویراحمد و دنا صادر شده که تنها نتیجه آن تخریب عرصه های گسترده منابع طبیعی و جنگلی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که هیچ‌گونه مجوزی برای احداث و راه‌اندازی " سنگ شکن‌های کوهی از سوی این اداره کل صادر نمی‌شود.

عزت الله بهشتی فرد  دوشنبه به ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه درگذشته، مجوزهایی برای راه‌اندازی "سنگ‌شکن‌های کوهی" در حوزه بویراحمد و دنا صادر شده که تنها نتیجه آن تخریب گسترده عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی بوده است.

وی با بیان اینکه براساس قانون صدور مجوز سنگ‌شکن کوهی فقط باید برای عرصه‌های کمتر از پوشش جنگلی پنج درصد صورت گیرد، اظهارکرد: علاوه براین شرط، وجود معدن مناسب نیز از دیگر شروط صدور مجوز سنگ‌شکن کوهی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس قانون، در هیچ نقطه‌ای از شهرستان‌های بویراحمد و دنا، امکان صدور مجوز برای راه‌اندازی سنگ‌شکن کوهی وجود ندارد.

بهشتی‌فرد با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی و تخریب گسترده اراضی جنگلی و مرتعی توسط سنگ‌شکن‌های کوهی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا، یادآورشد: متاسفانه این تخریب‌ها گسترده و نگران‌کننده بوده و تخلفاتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: مالکان برخی از این سنگ‌شکن‌ها بخاطر تخلفات انجام گرفته به دستگاه قضایی معرفی و پرونده آنان در دست بررسی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، تعداد سنگ‌شکن‌های کوهی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا را بیش از هشت سنگ‌شکن اعلام کرد.

بهشتی‌فرد تاکید کرد: دیگر مجوزی برای راه‌اندازی سنگ‌شکن کوهی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخی‌زداری کهگیلویه و بویراحمد صادر نمی‌شود.

کد خبر : ۲۸۷۰۶۵